Dag 6 Scherpenheuvel Linter 22 km

7 april 2018 - Linter, België

Zoals gezegd was ik door pater René uitgenodigd voor een treffen. Nou dit bleek een catechese les te zijn. Normaal 10 bezoekers maar gisteren 8 afmeldingen. Pater René, pater André. Fons, Elisabeth en ik. Thema van de avond was Evangelie Johannes 20 19-31, voor de minder bijbelvaste lezers van dit blog vertel ik even waar het over gaat .
Het gaat over de apostel Thomas die niet geloofde dat Jezus is verschenen aan de overige gelovigen. De uitleg was dat Thomas niet ongelovig was maar kritisch. De link was snel gelegd met de bagger (nep)nieuws die over ons wordt uitgestort. Mensen blijf kritisch er is niet alleen ellende maar er zijn ook mooie dingen. Er werd afgesloten met een eucharistie viering. André ging voor. Als afsluiter nog een drankje en een stukje zelfgebakken taart. Onder het genot van een blonde Corsendonk werd ik gevraagd bij de mis te zijn van 8.00 uur in de basiliek. André ging daar ook weer voor. Ik kon alleen maar instemmen. Na de ochtendmis stond mijn ontbijtje klaar. Ik pakte mijn rugzak en zei pater André vaarwel. Hij tikte tegen mijn wang, gaf met zijn duim een kruisje op mijn voorhoofd en wenste me een behouden tocht. Een kwartier later als ik Scherpenheuvel al heb verlaten hoor ik mijn naam noemen. Het was pater René die mij "juust" gemist had. Hij was me op de fiets achterna gekomen om afscheid te nemen. Hoe aardig.
Door de consternatie loop ik verkeerd. Maar dankzij Maps weet ik de schade te beperken. Het voelt goed maar na de middag wordt het pittig. De paadjes kiezelig en modderig en sommige klimmetjes....... Er waren erbij waar ik na aankomst boven op mijn rug neerviel om op adem te komen. Het is minder prettig dat de boeren aan het gieren zijn. Doordat mijn neusgaten vol open moeten voor de inspanning inhaleer ik vol de ammoniak lucht. Gatver. Verder een erg mooi stuk België. Het lijkt alsof ik door de Belgische fruittuin loop, zoveel boomgaarden en druivenranken passeer ik. Het lijkt alsof de natuur exolodeert nu het wat warmer wordt. Alle knopjes poppen open. Het is al laat als ik op mijn op mijn overnachtingsadres kom. Maar dat wordt goedgemaakt door een heerlijk biertje van de streek . Ik zie hier ook Michiel weer en hij heeft voor ons samen een kamer gereserveerd voor morgen in Geldenaken of ook wel Jodoigne.

1. Bram, Ilse, Mandy, Bart:
    8 april 2018
    Hey Bart, we vinden het onwijs leuk om iedere dag te lezen wat je meemaakt op je tocht! We denken iedere dag aan je en hopen oprecht dat je je doel mag halen! We drinken een biertje voor je!
    Veel liefs,
    Bram, Ilse, Mandy en Bart
  2. Miranda marcelis:
    8 april 2018
    Weer een dag voorbij met weer een geweldig verhaal.
    Gr Miranda ☘️
  3. Ineke van der pennen:
    hey Bart
    Wat een mooi verhaal weer.
    en niet te vergeten de mooie foto,s.
    . je eerste week zit er al bijna op.
    zet hem op vandaag en geniet een beetje van het mooie weer.
  4. Mieke:
    8 april 2018
    Hoi Bart, ik hoop dat jij net zo geniet van je tocht als wj van jouw verhalen.
    Fijne dag !
    Toine en Mieke
  5. Ben:
    8 april 2018
    ...een ongelovige Thomas is dus eigenlijk een kritisch mens...
  6. Alex:
    8 april 2018
    Machtig mooi om je verhalen te lezen.
    Stiekem ben ik best een beetje jaloers.
    En je bent "pas" een week onderweg.
    Hoop dat we elke dag je blog kunnen blijven lezen, al zou ik wel begrijpen dat dat straks misschien wel een lagere prio krijgt voor jou.
    Keep on walking!
  7. Berry:
    8 april 2018
    Wat je allemaal moet doen om dagelijks een biertje uit een andere streek te verdienen !
    Goed bezig Bart !
  8. Liesbeth:
    8 april 2018
    Weer een mooi verhaal Bart.
    Kijk iedere dag uit naar je verslag
    Rust heeft volgens mij je goed gedaan.
    Tot je volgende verhaal.
    Veel succes vandaag
  9. Ton:
    8 april 2018
    Beste broer, Prachtig verhaal, de paters zijn je gunstig gezind, het wordt tijd dat je laat merken dat je een nazaat van "Peerke Donders" bent. Dat was ook een doorzetter in den vreemden. Hoe gaat het met je voeten? Hou je ze heel? Ik heb even op de kaart gekeken, het is een hele tocht morgen.
    Wijsheid:
    Wijsheid is de vorming van karakter door verruiming van de geest en verdieping van het gevoel.
    Broer, Bon Camino
  10. Annelies:
    8 april 2018
    Vanmorgen al vroeg je avontuur gelezen, moest snel weg we gingen naar de bloembollen met Cliff en Esje.
    Tis nu 20.15 je rugzak zal wel weer afgedaan zijn, wil even laten weten dat het weer een"smakelijk" verslag was om te lezen.
    Slaap lekker voor straks en morgen weer fit op.
    Groeten Annelies.💤
  11. Alex de Hondt:
    8 april 2018
    Hey Bart, mijn Held!! Je eerste week zit erop. Keep up the good work 👊🏼....je Schrijft trouwens geweldig ☺️

Oslinda en ik blijven je volgen.

Gr. Lex