Dag 95 Ribadiso da Baixo Labacolla 32km

5 juli 2018 - A Lavacolla, Spanje

Gisteren niet eerlijk geweest tegen mijn trouwe volgers. Ik was gisteren dood ziek en wilde niemand ongerust maken. Gisteren was een heerlijke wandeldag en ik kwam dan ook redelijk ontspannen aan. Nog twee haltes te gaan moet geen problemen opleveren. Dan gaat het verhaal dat er bijna geen slaapplaatsen beschikbaar zijn in Pedrouzo dus wijken we uit naar een plaats verder Labacolla. Ik neem me al voor om de laatste kilometers een taxi te nemen. Ik ga geen 30km doen met mijn enkelblessure. Als ik het restaurant in ga bekruipt me een gevoel van misselijkheid. Ik moet naar buiten. Ik loop wat rond en besluit op mijn bed te gaan liggen. Ik lig amper of ik snel naar het toilet. Alles komt er uit. Even later een tweede golf. Wat voel ik me beroerd. Ik ga liggen en wordt even later wakker. Ik voel wat vochtigheid in de bilnaad en jawel dat kan er ook nog wel bij diarree. Op dat moment komen Hermann en Catharine uit het restaurant en brengen de was mee. Ik heb dus in ieder geval een schone onderbroek. Ik was de bevuilde broek meteen uit en rol deze in mijn handdoek. Sneller drogen gaat niet. Even later gebeurt hetzelfde dus heb ik steeds een schone maar natte onderbroek om aan te trekken. Je moet iets als je maar twee onderbroeken in je rugzak hebt zitten. Uiteindelijk heb ik dit in totaal 5 keer moeten herhalen. Wat voel ik me hulpeloos en ellendig. Ook dit nog. Wat een Camino.
Catharine gaat naar de eigenaresse van de albergue om te vragen of er medicijnen zijn. Zij belt naar een pharmacy en om 23.30uur wordt er op de deur geklopt. Medicijnen tegen braken en tegen diarree. Wat een service. De nacht breng ik uiteindelijk vooral door op het toilet. Ik ben gebroken als om 06.00uur het alarm gaat. Wat nu te doen. Ik besluit te lopen en dan een taxi te nemen. Onderweg kom ik een Zweeds echtpaar tegen die ik al vaker gezien heb. Ook zij voelen zich niet goed vanwege braken en diarree. Gelukkig, ik ben niet de enige. Er zal wel een caminovirus rond dwalen. Rond de middag bel ik een taxi, ook Hermann op en ga naar de eindbestemming. Na aankomst ga ik naar bed en slaap tot 18.00uur. Ik voel me beter maar nog niet helemaal top. We gaan zien wat de komende nacht gaat brengen. Erger kan het haast niet worden. Mijn Caminom

1. Richard Jonkers:
    5 juli 2018
    Dat is mooi shit zo vlak voor het einde. Hopelijk houd je vannacht alles binnen. En misschien morgen maar een nieuw onderbroekje kopen. Ze hebben in Spanje vast je maat.
  2. Ineke van der pennen:
    5 juli 2018
    jeetje zeg ,wat een ellende. ik hoop echt dat je nu wat opgeknapt bent. De laatste loodjes Bart nog ff volhouden hoor. je bent er bijna.
    heel veel succes morgen. ik steek een kaars voor je op en dan komt het goed.
  3. Jose Rasenberg:
    5 juli 2018
    Ach Bart toch dat je zo de laatste dagen en nachten moet doorkomen, maar onthou goed......pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd.
    Heel veel beterschap ermee en nu maar hopen dat die pilletjes zijn werk gaan doen.
    We leven met je mee hoor hier in Brabant.
    Wandelgroet José
  4. Andre:
    5 juli 2018
    Komt goed zullen we maar zeggen.. zo vlak voor de eindstreep nog wat kleine ongemakjes overwinnen....
  5. Gerrie govers:
    5 juli 2018
    Hoi Bart..het zit er bijna op ...het zijn voor jou echt de laatste loodjes..Maar Bart ..wat zijn wij trits op jou..SUPER gedaan ..en wat zal het fijn zijn als jij Jolanda en je dochter in je armen mag sluiten. Geniet van je laatste dag. .en wij zullen jouw verhaal elke dag gaan missen 😕
    wij krijgen vast nog een eindverslag..geniet vandaag 🙋groeten van Anno en Gerrie
  6. Berry:
    5 juli 2018
    Wat jammer, het laatste stuk van de camino langs de Via di Arree. En toch mooi om te lezen hoe creatief de problemen worden aangepakt. We hopen, dat je medicijnen aanslaan en dat je je morgen weer wat beter voelt. Dumoulin heeft nog niet zo lang geleden een dergelijk probleempje gehad en die haalde ook de finish, net als jij. Een mooie dag morgen, Bart !
  7. Wendy:
    5 juli 2018
    Jeetje. Je beproevingen zijn nog niet voorbij. Hopelijk wordt je laatste nacht alleen, beter. Slaap lekker. En voor morgen toi toi toi
  8. De toorntjes:
    5 juli 2018
    Ojee het zijn echt de laatste loodjes.
    Kom op je bent er bijna
  9. Miranda marcelis:
    5 juli 2018
    Oei dat klinkt niet best het zit je de laatste kilometers niet mee. Maar slapen doet wonderen. Hoop dat de medicijnen helpen. Succes morgen hoop dat het klavertje vier je helpt ☘️Gr Miranda
  10. Ine van keulen:
    5 juli 2018
    Succes met de med .Bart je bent nu zo ver dat je t niet opgeeft dat weet ik zeker.ZET M OP.
  11. Dorothea:
    6 juli 2018
    Was für ein Pech! Halte durch, Bart! Du schaffst es heute!
    Dorothea und Peter
  12. Henk en Jeanne Veltmeijer:
    6 juli 2018
    Okay, dat had je nog niet meegemaakt. Waarschijnlijk de laatste "hobbel". Geniet van je taxiritje, het arriveren op de plaats van bestemming en de ontmoeting met je geliefde gezinsleden. Dat moment zal je de rest van je leven koesteren..... Veel plezier!
  13. Ton:
    Beste broer,
    Wat een ellende. Hou vol , de eindstreep is inzicht.
    Doorzettingsvermogen:
    Moed en doorzettingsvermogen zijn tovenaars, die alle moeilijkheden en versperringen voor je uit de weg ruimen.
    Broer, Bon camino
  14. Alex:
    6 juli 2018
    Dat is wel balen om zo het laatste hoofdstuk van je avontuur te beleven. Nog ff volhouden en je bent weer samen met je gezin. Succes Bart
  15. Colet en Jef van gerven:
    6 juli 2018
    Gewoon iets verkeerds gegeten of gedronken Bart. Komt allemaal weer goed. Lavacolla (betekent letterlijk was je kont) is de plaats waar al die stinkende pelgrims hun kont nog 1x konden wassen voordat ze aankwamen in Santiago. In jouw geval niet overbodig dus Bart............. nu alleen nog Pedrouzo en dan Santiago. Goed gedaan jongen, denk maar aan alle leuke momenten 👍😉👊❤️
  16. Peter:
    6 juli 2018
    Komaan he bart en je weet je bent bij mij bekend om je bartjes😎 Hopelijk hebben de medicijnen geholpen ik leef nog altijd met jullie mee he
  17. M.j. MATEIJSEN Verster.:
    Hup Bartje hup
    Laat Bart niet in z n broekje staan. Wat vreselijk . S avonds de grootste Lol
    De volgende dag zijn broekje vol. Goed dat je er bijna bent. Ik heb met je te doen. XX GROETJES VAN M.j.
  18. Berry:
    6 juli 2018
    Nou Bart, je bent niet meer de enige, want gans Belgiė deed het in de tweede helft dun in de broek, maar..... ze hebben het overwonnen. Net als jij ? Geniet nog even van de verblijf in Spanje. Enne Herman... bedankt voor je steun, ook die voor onze zuiderburen !