Dag 7 Linter Jodoigne 30 km

8 april 2018 - Jodoigne, België

Wat een tochtje had moeten worden van ruim 20 werden er uiteindelijk iets meer. Maar laat ons bij het begin beginnen. We werden weggestuurd met een overdadig ontbijt. De omelet a la Jos was voortreffelijk. Net voordat we het dorp uitlopen zie ik een Spar. Ik besluit even wat inkopen te doen:peren, tomaatjes, broodjes en een stukje kaas. Zo laat de dag maar komen. Even verder komt er een vrouw aangelopen Compostella? Yep. Oh dat is mijn wens wat ben ik jaloers zegt ze. In haar kielzog een meisje met een jonge vrouw. Meteen had de keine de aandacht. Zij deed vandaag haar Eerste Communie. Dat werd dus feest. Lekker gewoon zonder rijtuigen en limo's. We gingen weer verder. Worden we achterop gereden door een wielrenner. Hij is enkele jaren terug naar Santiago gefietst. In enkele weken tijd. Hij blijft vertellen we raken hem maar niet kwijt. De dag vordert en ik krijg het steeds zwaarder. Wat is het warm. Het gaat goed met de training. Eerst te lange afstanden en dan te zware rugzak. Komt er nu ineens die hitte bij kijken. Hoezo aan de warmte wennen. Op een gegeven moment loopt Michiel door omdat ik steeds meer rust neem. Als ik in Jodoigne kom check ik ons overnachtingsadres. Tering wat een eind weg. Ik loop naar een tankstation en probeer mijn probleem duidelijk te maken. Geen probleem instappen en ik wordt weggebracht. Althans dat dachten we. De navigatie slaat op hol en kan het adres niet vinden. Of ik er hier in het centrum dan toch maar uit wil. Ik word door andere mensen een kant opgestuurd maar na een tijdje vertrouw ik het niet. Weer vragen en ik moet weer terug. Uiteindelijk blijkt ons adres 3km aan de andere kant buiten Jodoigne te liggen. En als toetje boven op een heuvel dus ook nog eens bikkelen. Half negen kom ik aan. Ik denk ruim 30km op de teller. Eten hadden we onderweg willen doen maar is er bij ingeschoten. Even douchen en mijn handwasje en dan sluiten we de dag af op mijn kamer waar ik samen met Michiel nog een broodje en wat kaas deel wat lekker de hele dag in mijn tas heeft gezeten.
We trekken ons plan voor morgen. We compenseren wat kilometers door met de bus een stuk richting Namen te gaan. Dan is het vandaag toch niet helemaal voor niets geweest.

1. Ineke van der pennen:
    9 april 2018
    nou Bart dat was me het dagje wel zeg .
    Soms zit het mee, en soms kan het een beetje tegen zitten.
    en dan ook nog een joekel van een blaar.pffff
    ik hoop dat het vandaag wat soepeler gaat.
    zet hem op he.!!!!
  2. Mirjam van Opstal:
    9 april 2018
    Weer een dag voorbij...mooi verhaal weer Bart, erg leuk om te lezen!
    Succes...ik blijf je volgen.👍🏼

Groetjes Mirjam. 😀
  3. Dion Rohde:
    9 april 2018
    Super leuk om je zo met heel je verhalen te volgen. ( tijdens mijn ontbijt om 06.00 😁) hou vol en verheug me weer op de volgende. Succes weer.
  4. Yvonne en Anita:
    9 april 2018
    Bart heel veel succes vandaag en we zijn weer benieuwd naar het volgende verhaal .....zet hem op 👍👣
  5. Liesbeth:
    9 april 2018
    Bart veel succes vandaag en benieuwd naar je volgende verhaal
  6. Ton:
    Beste broer,
    Ik hoop dat je al weer aan een overheerlijk ontbijt zit. Weer een dag vol verrassingen Dit is inderdaad het echte pelgrimeren. Vroeger had men geen routeboekjes en navigatiesystemen. Beste kerel pas je dagelijkse doelen aan zodat het leuk blijft en denk aan je gezondheid.
    Moeite:
    Zonder moeite geen vreugde.
    Wie bloemen plant, moet veel water dragen.
    Broer, Bon Camino
  7. Miranda marcelis:
    Hey Bart

Wat een geweldig verhaal weer. En met die blaar het is een flinke. Succes ☘️

Gr Miranda
  8. Andre:
    9 april 2018
    Je bent al even in de Franse streek, dus kun je je Franse taal ophalen. Namen vandaag het einddoel, zoals ik begrijp, gas erop Bart. Succes weer en ik zie het volgende verslag al met belangstelling tegemoet.
  9. Andre:
    9 april 2018
    Je kunt je Franse taal gaan ophalen, Namen vandaag als einddoel, mooi hoor. Succes en op naar het volgende reisverslag.
  10. Ben:
    9 april 2018
    Toen wij jaren en jaren en jaren en jaren geleden met
    onze kudde schapen het hooggebergte introkken was één
    van de traktaties een stuk brood met daarop verwarmde kaas.
    Later is dat gerecht wereldberoemd geworden
    onder de naam raclette.

Ik weet zeker dat jullie aan dat gerecht (met
    bijbehorend biertje) gedacht hebben toen
    de kaas uit de rugzak gehaald werd...
  11. Ton en José:
    9 april 2018
    Bart ga zo Door we kijken uit naar het volgende verhaal Veel succes vandaag
  12. Annelies:
    9 april 2018
    Hoe zo een blaartje...wowh.
    Een ritje met de bus zal je goed doen, hebben je voetjes ook wat tijd om te genezen.
    Veel rijplezier vandaag en succes.
    Groetjes Annelies.🚌
  13. Henk en Jeanne Veltmeijer:
    9 april 2018
    Ha die Bart. Wat een mooie ontmoetingen heb je al gehad. Het lopen is maar bijzaak, toch? Wel je blaren goed verzorgen hoor, een infectie is snel geboren. Succes verder!
  14. ELs:
    9 april 2018
    Wij denken :wat zal de dag vandaag onze Bart brengen?
    We hopen op weer een mooi verhaal, maar met het liefst geen tegenslag.
    Duimen dat het met de blaar meevalt, en als je hetzelfde weer hebt als wij, is dit ideaal weer om te wandelen zou Hans zeggen.
    Bart succes weer en tot het volgende verhaal.
  15. Claudi Olieslagers:
    9 april 2018
    Dag Sinterklaas ;-) Religieuzer moet je allemaal niet worden. Van Ad (je weet wel) hoorde ik over je tocht en de ongemakken (lees blaar). Ben ook maar even gaan lezen. Chapeau voor deze onderneming. Ik hoop dat je je doel gaat bereiken. Je zult jezelf menig keer tegenkomen, maar ik hoop ook heel veel andere bijzondere mensen met hun verhalen. Ben benieuwd naar nog 93 verhalen, want je bent pas op dag 7 ;-) Ik blijf je volgen en ik zie je graag weer op 3 december! Heel veel succes!