Dag 69 Pamplona Puente la Reina 24km

9 juni 2018 - Puente La Reina, Spanje

Vandaag heerlijk om 06.00uur gewekt met Pavarotty. Er komt een einde aan het snurkconcert in 4 delen. Ik zit aan de ontbijttafel met Willem uit Utrecht . Hij is onderweg met de fiets. Het regent weer eens dus Willem heeft de luxe even op droog weer te wachten. Ik niet dus daar gaat ie weer, de poncho aan. Vandaag weer een uitdaging. Een klim naar bijna 800 meter. De Alto del Perdón met zijn bekende monument en zijn windmolens. In de verte zie ik de windmolens al staan maar dan worden de toppen gehuld in nevel. In het boek staat dat wanneer je op de top bent en om kijkt je de Pyreneeën ziet Pamplona en de vlakte. Nou ik zie niks. Ik hoor de windmolens al wel maar zie ze niet. En dan ineens sta ik voor het monument. Mijn foto's zien er een stuk somberder uit. Maar goed het is niet anders. Ik voel me evengoed erg trots ook deze klim weer achter de rug te hebben. Ik ga door naar Puerto la Reina. En lig op een kamer met 3 jongens uit Colombia. Zij lopen/rennen per dag tussen de 30 en 40 km. Ook nog 4 dames uit Canada Duitsland Rusland en Zuid Afrika.
Onderweg kom je steeds dezelfde mensen tegen. Met sommigen gaan de gesprekken ook wat dieper. De Amerikaanse zusjes annabel en eliza die lopen om dichter tot elkaar te komen. Of het jonge Amerikaanse echtpaar wat sinds hun huwelijk 3 jaar geleden de wereld rondgetrokken zijn en nu in Finisterre hun kleren willen verbranden om weer terug te keren in de echte wereld. Of de man die de Camino 3 jaar geleden met zijn broer liep. Erg veel onenigheid had. Maar toen zijn broer kort daarna overleed hij al twee keer teruggekomen is om zijn ziel rust te geven. Allemaal mooie persoonlijke motivaties om de Camino te lopen. Zonder gêne delen we onze gevoelens en is er wederzijds begrip. Wat is dit mooi.
Als ik klaar ben met mijn ritueel zie ik Claudi en Silvie uit Aruba. We besluiten samen een hapje te eten en ik ga aan de paella. Heerlijk. Ik begin langzaam te wennen aan de drukte die ook wel wat aan het afnemen is. Het lopers peloton raakt wat meer uitgerekt. Daardoor kan ik uren lopen zonder mensen tegen te komen. Ik hoop morgen de poncho in de rugzak te kunnen laten zitten.

1. Miranda marcelis:
    9 juni 2018
    Wat leuk dat je zo veel verschillende mensen tegen komt met allemaal een reden om hun doel te bereiken ga voor je duimen dat het morgen het weer beter is ☘️Gr Miranda
  2. Yvonne:
    9 juni 2018
    Weer een stap dichter bij je doel !
    Trots op jou !!!
    Dat de 🌞 maar snel gaat schijnen , loopt het wat makkelijker !
  3. Ine van keulen:
    9 juni 2018
    Hoi Bart .Weer een dag voorbij.Steeds dichter bij je doel..In gedachten zijn er veel mensen bij je .Zij steunen jou dat weet ik zeker .Er zal veel door je hoofd gaan
    Zet m op he?
  4. Ineke van der pennen:
    10 juni 2018
    Bart jij mag zeker trots zijn op jezelf,na weer zo"n klim van 800 meter Wat een prestatie zeg.petje af hoor jongen.Ik steek hier weer een kaars voor je op, en hoop echt dat je de regen achter je kunt laten, tis genoeg geweest, laat de zon maar komen.geniet vandaag weer en blijf wel uitkijken he!
  5. Claudi Olieslagers:
    10 juni 2018
    Sinterklaas is in Spanje en je begint steeds meer op hem te lijken. Je wordt echt een goedheiligman. Respect hoor!! Santiago komt dichter en dichterbij......... We sturen de zon gewoon naar je toe! Wonen er ook Claudi's in Aruba??
  6. Andre:
    10 juni 2018
    Wel echt een internationaal gebeuren, allemaal verschillende mensen met maar één en dezelfde doel en daar maak jij deel van uit. Als ik zo op de kaart kijk, ga je zo ongeveer west-waards lopen, je zit al bijna op de hoogte van Santiago de Compostella. Het begint nu echt dichtbij te komen. Met een beetje zon, goede moed, volharding en goede zin, is het een appeltje-eitje aan het worden. Loop ze, maar vooral geniet ze.
  7. Berry:
    10 juni 2018
    Wij zijn op de terugweg naar huis. Het gevoel om geen bal, zak of jota te zien van wat er aan uitzicht beloofd is, herkennen we meteen. "Onze" berg Bondone was meermaals gehuld in een dik wolkendek. Maar daarbij ook nog in de poncho moeten, hebben we niet meegemaakt. De afstanden komen ook niet overeen, nog meer respect voor jouw prestatie dus. Wonderbaarlijk dat de foto' s niet uitlopen, het levert wel sfeervolle plaatjes op. We krijgen steeds meer het idee, dat die stok uit je heg eigenlijk een toverstaf is geworden. Ik zou er geld op gezet hebben dat je dat kunstwerk al binnen een week in een sloot gedondersd zou hebben. Maar niks van dat al, jij brengt hem naar Santiago. Of... brengt hij jou er heen ? Mooi dat je er over niet al te lange tijd samen aankomt. Sterk stoer staaltje, Bart !