Dag 70 Puente la Reina Estella 21,8km

10 juni 2018 - Estella, Spanje

Na overleg met mijn kamergenoten kon Ik mijn alarm om 06.00uur af laten gaan. Zo snel mogelijk hier weg om bij de warme bakker een bakkie te doen met wat lekkers. Ik word meteen aangesproken door een Japanner van 68. Wat een kras baasje. Het is trouwens de eerste Japanner die ik tegenkom. Hij staat om de paar meter stil om foto's te maken. De zon is er en het is meteen warm. Ik loop in mijn eigen schaduw wat niet altijd makkelijk gaat op die kiezelwegen. Ik begin de dag weer met een fikse klim. Ondanks de ruim 20km is het toch weer zwaar en ben ik blij dat ik er ben. Naar de gemeente auberge. Een slaapvertrek met zo'n 40 bedden. Het grootste wat ik tot dusver gehad heb. Ook vandaag weer onrmoetingen met dezelfde mensen. Het begint een feest van herkenning te worden. Hi Bart , the man with the most beautiful stick . Dat ben ik dus. Of de twee Finse dames die bij iedere gelegenheid in een riviertje willen zwemmen. Ze lopen me voorbij en de ene zegt: een euro voor je gedachten. Ze snapt het alleen zijn. In Finland zondert ze zich ook vaak af in een berghut. Dat heb ik dan weer niet.
De reataurants gaan pas om 20.00uur open om te eten. Dat wordt een latertje. Ik heb een pelgrims menu voor €10,00. Ik pak nog twee glazen extra wijn en een koffie. Wordt het ineens €12,60. Geen geld dus. Bij terugkeer in de auberge tref ik Margot. Ze vraagt of ik haar fles rosé mee opmaak. Tuurlijk doe ik dat. Een Jong Nederlander is altijd bereid een ander te helpen. Om 22.00uur wordt iedereen geacht in zijn bedje te liggen. Dan schrijf ik deze blog wel. Maar het moet wel stil. Een kwartier later ik het muisstil. Ik stop er ook maar mee. Welterusten

1. Truus en Lambert:
    10 juni 2018
    Hall0 Bart we zijn op Karpatos(Griekenland) kijken ook hier iedere dag naar jouw verhaal.Vandaag ook gewandeld en bij een kerkje dat we tegen kwamen een kaarsje opgestoken voor jouw en alle mensen die ons dierbaar zijn groetjes Lambert en Truus
  2. Ine van keulen:
    10 juni 2018
    Weer een mooie dag .Weer de nodige kilometers achter de rug.Fijn dat een JN bereid is om te helpen anders had ze hem zelf op moeten drinken .Je zal ook wel opgewekt en blij zijn van al die alcohol.
    Sportief ben je ook en trouw aan he gegeven woord dat heb je nu wel nodig om al die km nog af te leggen .Bart het blijft geweldig wat je doet.👍👍👍👍
  3. Ton:
    10 juni 2018
    Beste broer. Weer herkenbaar de ooievaar. Je gaat ze de komende dagen nog veel zien. Ze bevolken bijna ieder dorp/stad wat je tegen komt.Estelle is beroemd om zijn pelgrimsbrug. Ben je hier ook over gelopen. Wat een prestatie. Over 28 dagen ben je weer thuis en zit je avontuur en uitdaging erop. Broer Bon Camino
  4. Miranda marcelis:
    10 juni 2018
    Haha japanees. Altijd herkenbaar met hun foto toestel. Je bent in trek met je stok. Mooi dat ze je zo herkennen geweldig toch. Weer een dag voorbij. Super op na de volgende dag maar weer. Ga je verhalen straks nog missen. ☘️ Gr Miranda
  5. Ad Peeters:
    11 juni 2018
    Goedemorgen Bart, deze verhalen reeks wordt straks nog een bestseller. Weer veel succes vandaag.
  6. Jose Rasenberg:
    11 juni 2018
    Hoi die Bart, ik liep 3 dagen achter vanwege het mee fietsen van de Delta ride for roses.
    Maar ik heb je weer ingehaald hoor, ik loop weer met je mee. En al ben je er nog niet ik zal ook mijn ochtendritueel gaan missen. Jou blog lezen dus...... nadat mijn Hans vertrokken is naar zijn werk en ik de dag verder op ga starten. Fiets en wandelgroet José
  7. Els:
    Ha die Bart.
    Het blijft gezellig om elke dag je verslag weer te lezen. Alle ups en down.,wat je eet en drinkt, wat je denkt hoopt en verteld.
    Ja echt dat gaan we straks missen hoor als je op je eindbestemming bent.
    Ook je foto's vertellen ons een verhaal.
    Heerlijk dat we het allemaal met je mogen delen.
    Voor vandaag weer goed wandelweer en we kijken weer uit naar je volgend verslag.
    Groeten uit Boxtel
  8. Andre:
    11 juni 2018
    De mist is nog niet opgetrokken merk ik wel, In Estelle ben je nu aangekomen, je moet een afslag gemist hebben, Estelle ligt in de VS, zo’n 7500 km verder 😶 je bent niet alleen bereid om een flesje mee leeg te maken, maar ook om een extra ommetje te doen. Had toch maar een kaart en kompas meegenomen 😶 maar rechtsomkeert nu en op naar Santiago, die ze de groetjes in ESTELLA 😶
  9. Berry:
    11 juni 2018
    Het glappigste aan je velslag is de ontmoeting met de Japannel, ook een pelglim ?
    Het zou wel een goeie wandelmaat zijn, want iemand die om de paar meter stil staat om een foto te maken heeft twee voordelen. Je krijgt waarschijnlijk een album vol met foto's én.... je kunt hem zeker bijhouden !
    Helaas wordt het niet duidelijk, wat je gedachte was en of je nou die euro ook echt gehad hebt ? Met die rosé erbij loop je vandaag zowat 1 op 10 denk ik ? Goei werk moet beloond worden, voor morgen weer veul goeie moed. Wij zijn weer thuis en passen hier weer wel op de "winkel" (eh... pleintje). Groeten !