Dag 52 Sainte Foy la Grande Pellegrue 21,3km

23 mei 2018 - Pellegrue, Frankrijk

Een relaxte dag vandaag. Tenminste dat dacht ik. Vanwege de geringe kilometers kon ik rustig opstarten. Eerst naar de bakker en dan ook nog even bij de pharmacy langs om een nieuw brilletje te scoren. Ik heb het al eerder gezegd. Een plaatsje aan de rivier is mooi maar er vandaan gaan betekent klimmen. De eerste uren alleen maar. De zon is ook vanaf de ochtend al erg actief. Die combi maakt het zwaar. Ik probeer ook constant mijn overnachting voor morgen te regelen. Dat gaat via een contactpersoon. Deze zoekt een adres en je wordt daarover teruggebeld. Uiteindelijk krijg ik contact. Ik ben benieuwd.
Als ik in de gite aankom is Didier er ook al. Hij was ook in de gite afgelopen nacht. Verder zijn er nog drie Franse mannen die ik allemaal ben tegengekomen vandaag. Terwijl ik de douche in wil stappen vraagt Didier of ik mee wil eten. Hij regelt het menu met pasta kaas en wijn. De anderen hebben brood en een dessert. We eten met zijn vijven. Ze vragen of ze Engels moeten spreken maar ik zeg ze wel te kunnen volgen als ze tenminste langzaam spreken. Nou dat valt niet mee voor een Fransman. Hoe dan ook, we zitten samen aan tafel om de maaltijd te gebruiken. We lachen, vertalen waar nodig en hebben het vooral naar ons zin. En zo zie je dat ook al is er een taalbarrière je nog prima met elkaar om kan gaan als er in ieder geval wederzijds respect is. Wederzijds respect, zou dat niet altijd het gevleugelde woord moeten zijn? Het vervelende hiervan is dat je slechts een zijde hiervan in eigen hand hebt. Dat wederzijdse moet je maar afwachten. Maar er is nog zoiets als: je oogst wat je zaait.
Ik bel nog een keer de contactpersoon voor mijn overnachting. Ze is er nog mee bezig. Dat wordt voor morgen nog een verrassing. Maar dat zie ik morgen wel weer gebeuren. De Fransen gaan een kaartspel spelen terwijl ik mijn blog schrijf. Morgen op tijd eruit voor een etappe van 25,7km.

1. Miranda marcelis:
    23 mei 2018
    Blijft spannend het slaap gebeuren. Maar jij kunt overal slapen. Misschien dan toch een keer een schuur met hooi. Wachten we af wat het is geworden. Succes ☘️Gr Miranda
  2. Ton:
    23 mei 2018
    Beste broer. Het is steeds weer spannend waar je 's-nachts je hoofd te ruste kunt leggen en de voeten van de vloer. Maar tot nu toe lukt het nog steeds tijdig.
    Gesprek:
    De belangrijkste kwaliteit van de mens ligt in zijn vermogen een gesprek te voeren, de ander in zijn eigen taal te ontmoeten.
    Broer Bon camino
  3. Berry:
    23 mei 2018
    Mooi zongekleurd köpke, Bart. Als ik het gezelschap "entre nous" bekijk , denk ik eigenlijk dat jij de Benjamin bent. Ook leuk om te lezen, dat je cursus Franse conversatie zo'n prachtig vervolg krijgt. Alors, bonne continuation demain, pas trop chaud mais aussi pas de pluie. Ca va réussir !
  4. Els:
    24 mei 2018
    Op deze manier kun je inderdaad je talen knobbel weer activeren .
    Het blijft mooi om te lezen dat we elkaar op welke manier dan ook, toch willen en blijven helpen.
    Ook is het elke keer spannend waar en of je ergens terecht kunt voor je overnachting.
    Ook fijn dat je je ervaring met andere pelgrims kunt delen.
    Al met al ben je een echte pelgrim dat laten de foto's en teksten ons wel zien en lezen.
    Succes vandaag en we duimen dat jij beter weer hebt dan hier want de regen valt er met bakken uit .