Dag 53 Pellegrue La Rèole 24,2 km

24 mei 2018 - La Réole, Frankrijk

Gisteren helemaal vergeten te zeggen. Ik kwam als 5e in de gite van 6 personen met 3 stapelbedden. Het is te raden dat de onderste bedden al bezet waren. Ik maakte mijn gezelschap duidelijk dat ik niet bovenin zou gaan liggen. Dan de matras er maar uit en op de grond. In de kamer met een stapelbed liggen twee Franse vrienden. Jean Luc nodigt me uit om bij hen te gaan liggen omdat zij meer ruimte hebben. We moeten hartelijk lachen als we zien dat we alle drie een hoofdlampje ophebben. Ja dan kunnen we het licht beter nog even gewoon aanlaten .
De dag begint goed. De temperatuur is goed en de zon speelt verstoppertje achter de wolken. Nou ik ga hem niet zoeken. Na een uur of twee gelopen te hebben kom ik in een plaatsje. Wat heb ik zin in een bak koffie. Dan loop ik voorbij een refuge van de vrienden van Vezelay. Ik heb al eerder twee keer bij hen gelogeerd. Ik wordt direct door de dienstdoende vrijwilligers aangesproken en... ze bieden me een kop koffie aan. Dat fietst er wel in.
Als ik verder ga regent het. Dat wordt de poncho aan. Deze is afgelopen weekend gewisseld en het verschil is te merken. Tegen 12 uur ga ik lunchen. Mijn keuze valt op een toegangspoort met afdak bij een kerkhof. Heerlijk droog en uit de wind en ik kan weer vers water tappen. Ook nog maar eens bellen over mijn overnachtingsadres. De vrouw heeft iemand gevonden die Engels spreekt. Ik bel haar vervolgens en ze zegt dat ik welkom ben. Er is alleen een nadeel dat ze pas om 19.00 thuis is. Ze pikt me op bij het station want ze komt aan met de trein. Als we naar haar huis rijden blijkt dat dit al 5km in de richting van morgen is. Nu is mijn overnachting voor morgen wel heel erg dichtbij. Veronique biedt aan een andere overnachting te bellen en de andere te annuleren. We gaan snel eten want haar man Marc zal pas laat thuis zijn. Heerlijk er wordt weer een keer gekookt, ik heb weer een heerlijk bed met privacy en mijn wasje wordt gedaan. Eigenlijk allemaal vanzelfsprekendheden die eigenlijk toch bijzonder zijn. Voor heel veel mensen zijn deze zaken echt niet vanzelfsprekend. Daar moeten we ook maar eens bij stilstaan

1. Miranda marcelis:
    24 mei 2018
    Wat fijn dat het weer is geregeld het slapen. De nachtrust zal je wel nodig hebben. Succes morgen Bartje. ☘️Gr Miranda
  2. Berry:
    25 mei 2018
    Wij hadden thuis veertien kinderen, maar d'r heeft er nooit een in een stapelbed hoeven slapen. Wel stonden er drie tweepersoonsbedden op een rij, dus eigenlijk hebben wij de trampoline uitgevonden. Gelukkig had je op je laatste adres weer privacy bij het slapen en dat hadden wij dan vroeger nu juist weer niet ! Wat grappig, dat je van die heel kleine dingen geniet. Met een poncho aan genieten van een broodje onder een afdakje, een kop koffie en vers getapt water. Succes weer morgen, als het kan zonder poncho maar met een goei tas koffie, een afdakske voor oew biertje en iemand die voor je kookt.
  3. Berry:
    25 mei 2018
    Wij hadden thuis 14 kinderen en dat is niet gek, want we woonden naast de Hasseltse kerk, dus de pastoor kwam dikwijls langs. Ondanks dat aantal sliep er niet een in een stapelbed, da nie nèè ! Wel stonden er drie tweepersoonsbedden op een rij, dus eigenlijk hebben de Kuijperkes de trampoline uitgevonden.
    Gelukkig had jij vandaag meer slaapprivacy, kijk, dat hadden wij vroeger dus weer niet !
    Het is leuk om te lezen hoe je geniet van simpele dingen als een bakske koffie, een broodje onder een afdakje met poncho aan, vers getapt water en... iemand die voor je kookt. Al die dingen wensen we je morgen ook weer, behalve dan die poncho, want da's maar noodzakelijk kwaad. Geniet weer, Bart, als het ff kan met een lekker biertje of een glaasje Bordeaux.
  4. Ton:
    25 mei 2018
    Beste broer. Ik begrijp een rustige wandeldag. Ik herken je weer m.b.t de foto's. Koe en lelijke eend. Franse kan het niet. Ik heb vanavond 2 kaartjes besteld om naar Teun te gaan kijken bij Het Nationale Theater. Op 3 juli a.s naar het stuk ONDINE. Ik zal proberen jou daar te vertegenwoordigen
    Rusten:
    Laat uw zaken rusten, wanneer je 's avonds gaat rusten.
    Broer Bon camino
  5. Ad Peeters:
    25 mei 2018
    Weer een prachtige omschrijving van je dag.Succes vandaag jongen.
  6. Ineke van der pennen:
    25 mei 2018
    ohhh Bart die lelijke eend,das echt jeugd sentiment,het idee dat je in de bocht gewoon omviel met je auto. Geweldig. Fijn om te lezen dat er weer goed voor je is gezorgd
    met eten en slapen,het zijn de kleine dingen die het zo mooi maken Bart.
    Ik hoop dat je vandaag een droge dag treft, dat loopt een stuk lekkerder.
    ik ga vandaag naar jouw meissie toe en ga natuurlijk ook weer een kaarsje opsteken.
    succes vandaag.
  7. Andre:
    25 mei 2018
    Ik hoop dat je ondertussen je Spaanse taal al een beetje opgehaald hebt. Ook zal je moeten ‘ont-wijnen’ want de Sangria (overigens ook met wijn gemaakt) komt er aan. Maar geniet eerst nog even van de Franse omgeving.
  8. Corrie Donders:
    25 mei 2018
    Hoi Bart, ik blijf jouw verhalen lezen ook nu we zelf met vakantie zijn, maar spanje kent ook heerlijke wijnen, ook daar zul je kunnen genieten, nog veel wandelverhalen en goede nachtrust gewenst