Dag 38 Châtelet en Berry La Châtre 31,1km

9 mei 2018 - La Châtre, Frankrijk

Vandaag hoopte ik op een lift naar Châteaumeillant. Dat ligt op ongeveer 12km. Na een uurtje lopen kreeg ik mijn lift naar de gewenste plaats. In het centrum even langs de bakker voor de lunch. Terwijl ik op het kerkplein mijn rugzak inpak worden er twee dames afgezet. Aan de rugzak met schelp herken ik de pelgrim. Ik loop er heen en maak even kennis. Het zijn Duitse dames. Ik vraag of ze zingen en ze knikken bevestigend. Vervolgens vraag ik of ze wat kwijt zijn. De ene dame is de liedtekst van het lievelingslied van de recent overleden moeder van haar vriendin verloren en stelde nog voor terug te lopen. Jullie snappen het al. Ik heb die tekst zien liggen op een zandpad en meegenomen. Waarom? Ik weet het niet . Zal wel ingegeven zijn door Jacobus. De vrouwen zijn in ieder geval helemaal gelukkig. En ik trouwens ook dat ik iets heb kunnen betekenen.
Voor de rest van de middag de hele tijd geprobeerd een overnachting te regelen. Erg moeilijk omdat het Hemelvaart is. Uiteindelijk mijn toevlucht moeten zoeken in een hotel. Iets te dicht bij maar ja de alternatieven waren op. Dan naar de supermarkt voor een maaltijd. Biertje erbij en een Frans kaasje. De avond kan beginnen.

1. Corrie Donders:
    9 mei 2018
    Het blijft genieten om jouw verhalen te lezen,nog veel wandelgenot gewenst
  2. Berry:
    9 mei 2018
    Ach mein lieber Bart.... Uiteraard komen de dames, die hun tekst kwijt zijn, bij jou terecht. Ik heb het geloof ik nog nooit meegemaakt, dat jij zonder tekst zat. Jouw eigen tekst is er vandaag wel wat korter door geworden, maar een wat relaxte dag mag er ook wel eens bij zijn. Wij maken ons op voor Hemelvaart en de moederdagmis bij de kapel. Dat wordt zondag hier over de koppen lopen en dat is bijna net zo lastig als kinderkoppen, klinkers of modderige paden. We leren van jou om niet te klagen. Bon courage demain, Bart !
  3. Miranda marcelis:
    10 mei 2018
    Nou een hotel is ook niet verkeerd een keertje. Blijft leuk om je verhalen wederom te lezen succes Bartje ☘️Gr Miranda
  4. Loefjes:
    10 mei 2018
    Hallo Bart. Wij wensen jou een prettige reis. We hebben je verhalen weer gelezen en de mooie foto’s gezien. Peter heeft wat ideeën opgedaan om na te schilderen. Clasien hoopt dat je snel weer terug komt. Dat het nog goed mag blijven gaan. Pierre vraagt of je het wel gaat halen anders moet je maar een stukje hard lopen. De groetjes van Andre, Clasien, Pierre, Peter, Ben, Bep, Henny.
  5. Ton:
    10 mei 2018
    Beste broer. Het moet niet gekker worden. Van de ene heilige naar de ander. Van St.Jacob naar de heilige Antonius(waar kan ik iets vinden) Goede keuze om weer even een hotelletje te pikken.
    Geluk:
    Niet door het geluk te zoeken vindt men het;doch door het te geven.
    Broer,Bon camino