Dag 28 Cravant La Jarrie 21,0km

29 april 2018 - La Jarrie, Frankrijk

Volgens de boeken zou het 21 zijn maar in werkelijkheid werd het toch wat minder. De ochtend begon als gepland nl eerst naar Chablis voor een bakkie koffie en naar de bakker voor een lekker vers broodje. Blijkt er in het centrum een omleiding te zijn vanwege jawel de weekmarkt. Dan maar later starten. Dit moeten we meemaken. Het water loopt me in de mond. Al deze streekproducten samen met een goed glas. Ik zou hier best nog langer willen blijven. Natuurlijk ontkom ik er niet aan toch weer iets te kopen. Als we bij de nougat verkoper komen lijkt het me een goed idee een stuk mee te geven voor Jolanda. Eerst keuren natuurlijk. De keuze valt op de caramel. Doe hier maar een stuk van. De man gaat met een groot mes aan de slag. Goeie keuze huisgemaakte kortom een brok kwaliteit. Hij weegt het en terwijl hij het ingepakt stuk wil overhandigen noemt ie de prijs. Zestien? Versta ik het goed, nee 60 is de prijs. Nou dan snij er nog maar een stuk af. Dit is iets te gortig. Ik hoop dat hij smaakt Jo. Langzaam eten graag. Zittend aan de koffie zien we dat er vanaf een uur of 1 slecht weer gaat komen. Nou dan zet me maar een dorpje verder af dan eigenlijk de bedoeling was. Zo te zien loopt de route langs de rivier de Cure dus veel klimmen zal het niet zijn. Uiteindelijk wordt ik in Bessy sur Cure afgezet en kan ik gaan lopen. Eerst nog afscheid nemen. Het was weer een geweldig weekend. André en Linda hartstikke bedankt. Het liep niet zoals gepland maar ik had het voor geen goud willen missen.
Ik loop in een georganiseerde wandeltocht. Een route naar Vezelay. Constant wordt gevraagd waar ik vandaan kom en waar ik naar toe ga. We lopen van het water weg en gaan..... ja hoor klimmen. Na een erg mooi bospad gaat de route een bocht maken naar Saint Moré. Ik zie op de kaart dat er een alternatief is. Enige nadeel is klimmen. Nou daar gaan we weer. Uiteindelijk kom ik op de plaats waar ik zijn moet. Peter is er al en filmt mijn aankomst. We drinken samen een biertje en spreken onze ervaringen door. Hij heeft al kwartier gemaakt en neemt mij op sleeptouw in ons onderkomen. We brengen de avond al bloggend pratend en etend door. We zijn de enige twee op een plek waar wel 20 mensen kunnen slapen.
Morgen 12km naar Vezelay. Korte tocht dus voldoende gelegenheid deze mooie stad te bezoeken.

1. Miranda marcelis:
    29 april 2018
    Oh das heel fijn om morgen een rustig dagje tussen door te hebben. Kunde lekker ff ervan genieten. Lekker zon positief verhaal te lezen. ☘️Gr Miranda
  2. Ton:
    29 april 2018
    Beste broer. Goed te lezen dat je nuchter bent vertrokken uit Chablis. Het dorp bestaat alleen uit wijnhuizen en terrassen. Op naar Vezelay. Daar heb je dan tijd om die prachtige kathedraal te bezichtigen. Ik hoop dat het weer mee gaat zitten en je niet teveel neerslag gaat krijgen.
    Optimist:
    Het kenmerk van de optimist is niet, dat hij geen bezwaren ziet, maar dat hij zegt: "kom op met de moeilijkheden "
    Broer, Bon camimo
  3. Jose Rasenberg:
    30 april 2018
    Ha die Bart het Santiago virus heerst hier in Wagenberg hoor, nu heb ik ook al net, voor het eerst eens gekeken op de ANWB routeplanner waar je eigenlijk precies zit, maar je bent al een aardig eindje op weg. Ik loop nog steeds met je mee dankzij jou prachtige verhalen en foto's. Ik kijk al weer uit naar morgenvroeg. Wandelgroet José
  4. Andre:
    30 april 2018
    Wat een bijzondere Koningsdag was het. Samen met Linda onderweg daar Frankrijk om Bart te ontmoeten, niet alleen te ontmoeten maar ook om hem een hart onder de riem te steken. Van zo dichtbij zie je pas wat het is en wat je als pelgrim allemaal moet doorstaan. Maar genoten heb ik, van de rit er naar toe, van het welkom op net terras in Chablis, van het ‘ouwehoeren’ over vanalles en nog wat, van de weidse blikken, van het heerlijk eten, van een goed glas wijn, van lokale lekkernijen, van het ‘iets’ mogen betekenen voor een Pelgrim. Bart, heel veel loopplezier met nog heel veel lokale lekkernijen. En als we niets te doen hebben.....weten we je wel weer te vinden.
    Succes en de groetjes...
  5. Els:
    Ja Bart.
    Wij enerverende oranje dagen achter de rug, en jij je looopdagen.
    Gezellige klets en loopmomenten met linda en andre.
    Boodschappen voor de liefste in Tilburg, en weer vooruit kijkend naar je volgende gasten.
    Je natje en droogje op peil houden, voldoende slapen (?????)en dan ook foto's maken en je verhaal schrijven.
    Jonge wat een druk programma.
    Het is en blijft een hele belevenis, die je met iedereen willen deken.
    Nu maar hopen dat ook het weer en je enkel geen roet in het eten gooien.
    Succes met de kilometers vandaag! !!!
  6. Gerrie govers:
    30 april 2018
    Hallo Bart , gisteren waren Anno en ik bij Jolanda op haar werk. Wat is het dan ontzettend leuk om jou op haar mobile te zien. Een rondje met de clienten, die allemaal enthousiast zijn om jou te zien en even te spreken, je staalde energie uit !
    Je bent inmiddels al bijna een maand onderweg, en nog steeds elke dag een leuk verhaal en mooie foto’s.
    Gezellig als af en toe een bekende met je mee loopt ! Hopelijk wordt het weer wat beter en ga je met frise zin de maand mei in.
    Groeten van ons en loop met zin .
  7. Berry:
    30 april 2018
    Op weg naar de kathedraal van Vézelay, een plaatje. Met een bietje geluk staan er snoepkramen naast net zoals bij ons kapelleke. Daar kun je voor een euro of twee een zakje nougat of kaneelbrokken kopen. Maar dat zal wel tweede keus zijn..... Het is te hopen dat het weer hier zal omslaan anders druipt de sjep van de kraam af en slippen de auto's bij hun zoektocht naar een parkeerplekje op het plein. D' r zullen weer heel veel kaarsjes branden, ook voor jou: een veilig vervolg, Bart !
  8. Peter Verzijl:
    30 april 2018
    Goeie keuze huisgemaakte..... Haha.
    Ik had niet anders verwacht.
  9. Ineke van der pennen:
    30 april 2018
    terwijl ik jouw verslag zit te lezen valt de regen hier met bakken naar beneden.
    sjonge jonge toch. k. weer. ik hoop dat jij die buien niet treft vandaag.
    Vanaf morgen de kapel open dus ik ga een kaarsje opsteken, voor jou, voor beter weer, en ga zo maar door. Ik hoop dat Jolanda echt zuinig is op de noga en nie alles in 1 keer opeet. dat zou sund zijn he ,zonne dure noga!! zet hem op he bart.