Dag 13 Rocroi -Aubigny les Pothées 22km

14 april 2018 - Aubigny-les-Pothées, Frankrijk

Vandaag een nieuw hoofdstuk van mijn reis. Ik heb de weg door België, de Via Monastica, afgesloten. Nu start ik met de Via Campaniensis. Vrij vertaald: weg door de champagnestreek. Vandaag een tocht met Jord. Mijn rugzak blijft in het hotel dus een soepel wandeltenue. We besloten op de markt in Rocroi maar te starten met een ontbijtje bij de warme bakker. Heerlijk een croissant oppeuzelen in een decor van heerlijkheden met de geur van net gebakken brood. Vervolgens afscheid genomen van Marleen. Zij gaat inspiratie opdoen voor haar huiswerk en wat boodschappen doen.
Als we het eerste uur wandelen lijken we wel in een Nederlands landschap te zitten. Toch verandert dat snel. Ik ben blij dat ik zonder de rugzak de klimmetjes mag doen. Niet alleen de hoogteverschillen maar ook de gesteldheid van de paden zorgen ervoor dat we geen meters kunnen maken. Het uitzicht is geweldig. Om het mooiste uitzicht te hebben moet je er wel eerst naar toe. Maar dan is het ook weer goed. We hebben uren gewandeld zonder ook maar iemand tegen te komen. Wat doen de mensen hier toch op zaterdag. Kennelijk is een wandelaar bijzonder want zelfs de koeien komen van verre om ons te begroeten.
Na het eten hebben we nog een kleine afterparty met drank, chips en Franse chansons.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ben:
    Nederland... check.
    België... check.
    Nu nog eventjes Frankrijk aftikken...

Een groet vol bewondering voor jouw prestatie!
  2. Alex de Hondt:
    Klasse Bart! Enne....de volgende keer maar weer langs i.p.v. in de greppel 😂

Lastige route schrijf je...van Leffe naar Champagne....met verse croissants, Senseo én afgekeurde auping look a likes tussendoor, lijkt mij mee te vallen 😉

Maar zonder dollen: veel succes weer de komende week.....Keep it up 👊🏼
  3. Alex de Hondt:
    15 april 2018
    Poging 3....het lijkt erop dat een reactie plaatsen op een blog zwaarder is dan de camino lopen 😅

Je gaat lekker Bart, klasse! Mooie ervaringen weer deze week....van Leffe naar Champagne. Met Senseo en croissants tussendoor. Ook nog een auping look à like getrotseerd 🤭....en het volgende greppeltje maar niet meer in lijkt me 😂

Keep it up!! 👊🏼👊🏼
  4. Alex de Hondt:
    15 april 2018
    Het blijkt dus toch wel gelukt 😬🤔🤓
  5. Liesbeth:
    Fijn Bart een dag zonder rugzak. Wandel ze vandaag
  6. Els:
    15 april 2018
    Fijn Bart dat het ook wel eens mee valt.
    Enja niet alle mensen zijn op een zaterdag zo actief.
    Heerlijk lijkt het me om een aantal kilometers te lopen met een bekende maar vooral zonder je rugzak. Ook de foto's laten ons zien dat het er mooie maar vooral rustige omgeving is.
    Voor vandaag weer een goede wandelde en ik kijk uit naar je volgende verslag
  7. Berry:
    15 april 2018
    Mooie foto, Bart, van die koe met vier horens. Gelukkig zijn het alleen de paden die ongesteld zijn. We wensen je toe dat jij bruist als champagne. Veul energie in het land van "Marianne et Bart" !
  8. Andre:
    15 april 2018
    De e-mail bevestiging(als je een nieuwe blog plaatst) laat het even afweten, of het ligt aan mij 😉, dus maar even via een oude mail naar je site om het laatste verhaal te lezen. Toch weer een knappe prestatie van jou Bart, maar ook van Jord. Heb je je Nederlands weer kunnen ophalen. Vandaag een stuk met je andere wandelmaatje Marleen, dat gaan ook weer ‘thee-kransjes-kilometers’ worden. Ik denk met mooi weer en zeker mooie omgevingen. Je ‘ruikt’ de Champagnes al zo een beetje. Geniet en we lezen vanavond wel weer het verslag, succes...
  9. Marcel:
    Hoi Bart,

Wat een leuke verhalen om te lezen , ondanks dat ik je niet ken ! Veel succes met je tocht

Groetjes

Marcel
    Broertje van Jordy
  10. Ton:
    16 april 2018
    Beste Broer,
    Ik heb eerst je verhaal van de dag erop gelezen en met terugwerkende datum dit. Wat een verschil.
    Als ik dit schrijf schijnt hier volop de zon. Ik hoop ook bij jou, zet hem op.
    Vergeten:
    Er zijn twee manieren om niet te worden vergeten: dingen schrijven die het lezen waard zijn, of dingen doen, die het schrijven waard zijn.
    Broer, Bon Camino