Dag 14 Aubigny les Pothées-Lalobbe 19,2km

15 april 2018 - Lalobbe, Frankrijk

Vandaag samen met Marleen gelopen. Ik loop wel eens vaker met Marleen. Meestal als zij mij vergezeld als gelegenheidsloopster tijdens de 4Daagse. De voorkeur is dan de 3e dag. De dag van de zeven heuvelen. Voor vandaag staat op de planning de heel veul heuvelendag. Ze hebben hier gewoon niks anders. Jord zette ons af waar we de dag ervoor waren opgehaald. Waar we gisteren begonnen met een uurtje vlak beginnen we meteen met een stevige klim waarbij ik al moest stoppen om op adem te komen. Alsof dat de enige moeilijkheid was. Er volgden nog wat heerlijke modderige bospaden . Maar ook geweldige mooie glooiende wegen die ons de meest fantastische vergezichten bezorgden. Er was een afdaling zo steil dat er maar schotten in gemaakt waren zodat er een trapje gecreëerd was. Het mooiste was wel een 1,5 km durende lichte afdaling in een bos. Een sprookjesbos leek het wel. Volgens Marleen had ik de heks er al bij. Marleen moest trouwens ook nog een grens verleggen toen we door een weiland moesten waarin vaarzen stonden. In plaats van uit nieuwsgierigheid naar ons toekomen renden ze weg. Toch waar van die heks waarschijnlijk. Terwijl Marleen en ik ons overgaven aan al het mooie wat ons maar bleef verbazen was Jord op zoek naar een overnachting voor mij. Alle opties bleken of niet mogelijk of geen gehoor. De tijd begint een beetje te dringen. We gaan het zien. Dan komen we bij een ontzettend modderig pad en gebeurt datgene waar ik al enkele dagen bang voor ben. Ik ga door mijn enkel en val. Ja, ik val ook nog in de modder. Ik kerm van de pijn. Nee net nu alles zijn weg begint te vinden en het steeds soepeler gaat overkomt me dit. Net 3km voor de geplande stop. (Waarvan nog niemand had gereageerd). Marleen helpt me overeind en ik strompel verder. Een kleine honderd meter en daar is de verharde weg. Snel aan Jord de positie doorgegeven en hij is er binnen 10 minuten. Wat nu? Maar weer eens kijken of er een overnachting geregeld kan worden. Blijkt er in het plaatsje waar we zitten een adres te zijn. Ik bel en krijg te horen dat het eigenlijk voor die avond niet uitkomt. Als ik vertel wat me is overkomen kan ik toch komen. We arriveren tegelijk met de heer des huizes. Hij was al op zoek gegaan naar ons omdat hij dacht dat ik onmogelijk kon lopen. Na een kopje koffie zegt de vrouw of ze mijn enkel mag bekijken. Voelt en doet wat bewegingen. Smeert een zalfje legt een rekverbandje aan en legt er een coolpack op. Ze blijkt een sportletsel verpleegkundige te zijn. Dat kan een mens niet verzinnen. Is dit nu de hand van Jacobus waar men het steeds over heeft. Dan wordt ook duidelijk waarom het eigenlijk niet uitkwam. Ze moeten die avond zelf weg. Ik vraag of ze voor mij een pizza regelen en zij leggen uit waar mijn kamer en sanitair is. Ze gaan en laten mij (Een wildvreemde) in hun huis achter. Ik hoop dat morgen de schade meevalt en ik mijn tocht kan voortzetten.
O ja, ondanks dit laatste vergeet ik het bijna. Jord en Marleen hartstikke bedankt voor een kei tof weekend.

1. Linda:
    15 april 2018
    Ai.... maar waarschijnlijk is het daarom ook dat ze je alleen in hun huis durven laten, hard wegrennen zal je niet doen 😉.

Uiteraard hoop ik dat de schade morgen mee valt en anders kan je altijd nog op je staf leunen.

“Break a leg” en een goede nachtrust gewenst!
  2. Miranda marcelis:
    15 april 2018
    Hey Bart. Oeps das niet zon leuk nieuws gelukkig heb je ff om te rusten de avond en de nacht. Misschien dat het klavertje toch helpt die ik je iedere dag stuur. Succes Bart
    ☘️ Gr Miranda
  3. Gerrie govers:
    15 april 2018
    Tjee, wat een pech met je enkel.wel heel fijn dat je hem goed hebt laten verzorgen,hopelijk morgen niet te veel last. Fijn dat je twee dagen leuk gezelschap hebt gehad !! Fijne dag morgen en voor straks lekker slapen 😴bij
  4. Emma:
    15 april 2018
    Arme bart dat heb ik ook gehad het is morgen hopelijk voorbij suc6 bart en ik wens je nog geluk met je enkel en het lopen ik duim voor je dan je niet weer je enkel om zwikt liefs emma ❤
  5. Marjon:
    Sterkte Bart. Heel veel succes morgen! 🍀🍀🍀☹️
  6. Marleen:
    15 april 2018
    Wat was het bijzonder om een stukje van jouw camino mee te mogen lopen 👞🧦. Hopelijk valt het morgen mee.
  7. Els:
    Lieve Bart.
    Dit is niet leuk te lezen,nu maar hopen dat het morgen meevalt en dat je kunt starten. Wel fijn dat marleen en Jord er nog bij waren.
    Maar ook die lieve mensen die hun huis aan jouw toevertrouwen.
    Nou jongen neem de rust met je pootje omhooggevallen. En dan maar hopen dat je goed kunt slapen en morgen weer je wandelschoenen aan kunt .
    Succes van ons alle
  8. Yvonne en Anita:
    15 april 2018
    O jee dat is niet zo mooi, we hopen dat je na de goede verzorging van je enkel en een goede nachtrust🛌 morgen toch kunt starten en je tocht kan voortzetten🚶‍♂️ . Heel veel succes Bart👣👍👍😘
  9. Nadia:
    15 april 2018
    Je gaat als een speer, Bart. Nu al trots op je. Zoals ik voor je tocht al zei ; Luister naar je lijf!
    Veel wijsheid morgen 😉
  10. Berry:
    15 april 2018
    Bonsoir Bart, quel malheur. Hoop dat de schade mee gaat vallen. Mooie foto' s weer bij je verslag. Vandaag geen koud biertje, omdat de koeling ergens anders voor nodig was ??
    Sterkte morgen !
  11. Ineke van der pennen:
    16 april 2018
    gelukkig zeg, krijg nu je verslag binnen.
    verslag van zaterdag is bij mij niet aangekomen.
    kan het via dit verslag wel terug kijken.
    zeg Bart geen gekke streken he menneke, blijf op je benen staan he.
    de foto's laten weer een prachtige omgeving zien,maar sla die modderpaden maar over als het mogelijk is.
    sterkte met je enkel.
  12. Liesbeth:
    16 april 2018
    Bart dat is erg vervelend met je enkel, hopen dat het lopen vandaag gaat. Succes
  13. Andre:
    16 april 2018
    Hopelijk vandaag al wat beter met het pootje. Een beetje gas terug nemen mag ook, zoals je zelf al zei Santiago is niet het doel maar wel de richting. Maar goed op weg ben je wel om van Santiago het doel te maken. Succes en mooi loop weer toegewenst ....
  14. Ton:
    16 april 2018
    Hoi Beste Broer, mijn ongerustheid bleek niet voor niets. Ik heb namelijk het verslag van de dag ervoor niet binnen gekregen dus ik begon me zorgen te maken. Maar dit blijkt de volgende dag te zijn gebeurd. Op de eerste plaats nu goed naar eigen lijf luisteren. Ik wil niet belerend zijn, maar dat is het belangrijkste, dan maar een dag extra rust. Maar kerel wat een pech en toch ook weer een voorziening dat je geholpen bent.
    Kracht:
    Vergeet nooit, dat er in je binnenste een kracht sluimert, die het je mogelijk maakt boven je lijden uit te stijgen en het te overwinnen.
    Bart, Bon Camino
  15. De toorntjes:
    16 april 2018
    En hoe gaat het met je voet ??
    Hopelijk ben je vandaag goed van start kunnen gaan.
    Succes
  16. Peter Verzijl:
    16 april 2018
    Jeetje Bart. Dat is stevig balen zeg.....
    Behalve leuk worden de verhalen steeds spannender om te lezen.💪
  17. Annelies:
    16 april 2018
    Hopelijk ben je vandaag weer gestart, zal allemaal wel wat stram aan voelen, heel veel succes, de paden in de lanen uit.
    Groetjes Annelies.👏👏
  18. Frits Bressers:
    16 april 2018
    Kennelijk is de voorzienigheid je goed gezind. Ik hoop, dat je je tocht verder kunt voortzetten.