Dag 12 Vierves sur Viroin Rocroi 28km

13 april 2018 - Signy-l'Abbaye, Frankrijk

Op het moment dat we het restaurant inlopen voor het ontbijt zie ik een zwarte kat op een van de tafeltjes zitten. Welke datum is het vandaag? Het is de dertiende. Wat voor dag is het ? Het is vrijdag. Hoeveel toevalligheden kunnen samenkomen. Er hangt wat lichte nevel en de zon wil zich laten zien. Het belooft een mooie dag te worden. Gisteren heb ik de blog van André gelezen. Hij had het over slechte modderige wegen en veel hoogte verschillen . Ik overleg met Michiel en we gaan voor een kleine aanpassing die overigens ook in het boek genoemd wordt. We moeten hiervoor de weg nemen. Als er een heuvel wordt aangekondigd van 10% schrik ik licht. En later blijkt niet onterecht. Wederom buffelen . Maar ook dit trotseren we. Het wordt in de middag toch nog lastig. Michiel is inmiddels doorgelopen dus ik sta er alleen voor. Wat een klim en glijpartijen. Op een gegeven moment kom ik bij een bosperceel wat gekapt is. De weg die we moeten gaan ligt een meter of twee beneden het maaiveld. Deze weg ligt vol met takken.Ik kies de linkerkant. Even later denk ik dat rechts beter is en ik besluit door de greppel te gaan. Nou wat ben ik blij dat dit niet is gefilmd. Ik kon niet meer uit de greppel komen en gleed steeds terug. Hilarisch om naar te kijken en verschrikkelijk om mee te maken. Even later zet ik koers naar mijn eindbestemming Rocroi. Bijna daar pikken Jord en Marleen mij op en gaan we naar ons hotel. Wie zit daar aan een biertje? André die ik voor het laatst in Leffe gezien had. Even bijpraten natuurlijk. Morgen zonder rugzak lopen. Ik kijk er naar uit.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Berry:
    14 april 2018
    Beetje raar, er is geen zak aan en toch genieten. Bart, dikke complimenten voor je inspanningen enne... het volgende biertje wacht !
  2. Miranda marcelis:
    14 april 2018
    Haha. Das nou jammer Bart dat het niet gefilmd is. Veel wandelplezier vandaag En fijn dat je dag zonder rugzak kan wandelen. Succes ☘️Gr miranda
  3. Mieke:
    Hé Bart,
    We zitten ver van huis maar toch kijk ik dagelijks uit naar jouw " tobberijen " 😉
    Komende dagen wordt dubbel genieten voor je. Ayubowen!
  4. Ineke van der pennen:
    14 april 2018
    deze 2 dagen worden een makkie Bart. zeker zonder die zware rugzak.
    geniet ervan.
  5. Ton:
    14 april 2018
    Beste Broer, Prachtig om te lezen, maar je brengt me een beetje in de war, m.b.t. je routeschema. Ik heb andere plaatsnamen staan. Maar ik ga ervan uit dat je straks weer op het "rechte"pad loopt. Geniet van je bezoek en maak gebruik van de pakezel.
    Vastheid:
    Vastheid van doel is een de noodzakelijkste vereisten voor karakter en een der beste hulpmiddelen voor succes.
    Broer, Bon Camino
  6. Marjon:
    14 april 2018
    Fijn, 2 dagen met een “lichte” tred lopen zonder rugzak. Geniet ervan Bart en de groetje aan Marleen & Jord. Respect!👏🏼
  7. Andre:
    14 april 2018
    Toepasselijke spreekwoorden; Ook tussen de mooie bloemen groeien brandnetels, waar een wil is is een weg, wie ‘s nachts uit vissen gaat, moet overdag zijn netten drogen 😶 succes vandaag en die de groetjes aan mijn dochter....
  8. M.j. MATEIJSEN Verster.:
    14 april 2018
    Hallo Bart . Wat jij toch mee maakt. Ik neem jouw hoed af hoor . Maar het is wel doorzetten hoor. Een fijne dag met 1 maatje .
  9. Liesbeth:
    14 april 2018
    Jammer dat je selft gemaakt hebt in de greppel. Weer een mooi verhaal. Loop ze vandaag.
  10. Gerrie govers:
    14 april 2018
    De zwarte kat zat wel mooi op een gedekte tafel ! :):)
    Je hebt een pittege dag gehad ,dus nu lekker genieten vandaag en morgen . Loop met zin 😎🍺