Dag 1 Tilburg Vessem 27,3 km

2 april 2018 - Vessem, Nederland

Vandaag is het dan zo ver. Ik voel me licht gespannen voor wat komen gaat. Eerst naar de Hasseltse kapel. Sjack Willemen is bereid mij de pelgrimszegen te geven. Wat een geweldig moment om te zien dat de kapel zo gevuld is met mensen die met mij meeleven. Een korte, ingetogen en emotionele ceremonie. Wat een mooie woorden heeft Sjack gekozen. De zegen waarbij we allemaal in de kring stondyen maakte op mij diepe indruk.

Pelgrimszegen
En jullie weten het: God heeft geen andere oren dan mensenoren, geen andere ogen dan de ogen waarmee wij kunnen zien, geen andere handen dan de handen die wij naar elkaar uitsteken.
Daarom nodig ik jullie uit om in een kring te gaan staan en jullie handen bij elkaar op de schouder te leggen, om zo samen Bart op weg te sturen en hem tot zegen te zijn.
Voor de reis wensen wij je toe,
dat de weg je tegemoet komt,
wind steeds in je rug is,
de zon je gezicht verwarmt,
en milde regen je lichaam opfrist.
En tot we elkaar weerzien,
moge God je bewaren in de palm van zijn hand.

Dan iedereen nog een hand en weg voordat ik de waterlanders niet meer de baas kan.
Nog een uurtje samen met Jolanda. We hebben zo langzamerhand zin in koffie maar er is niks open. Totdat er tegen het raam wordt geklopt. Of we koffie lusten. Tuurlijk willen we. Theo mijn Goodyear collega woont daar en ziet ons toevallig lopen. Heerlijk. Dan naar Hilvarenbeek voor de brunch bij Marielle. Heerlijke broodjes, goed gezorgd. Johnny vraagt of hij een eindje mee mag lopen. En zo loopt hij een uurtje met me mee. Gezellig die aanspraak. Dan alleen verder naar mijn einddoel. Toch verder als dat ik dacht. Eindelijk arriveer ik en wordt ontvangen door Joost en Elly. De gastheer en vrouw afkomstig uit Berkel Enschot. Eerst koffie waarbij ik mijn verhaal kwijt kan. Ze hebben gewacht met de warme maaltijd tot ik er was . Snel mijn bedje opmaken, douchen en vervolgens aan tafel.
Er logeert nog een pelgrim. Nu nog vergezeld van zijn vrouw. Maar vanaf morgen alleen. Onze bestemming wordt in ieder geval Opstel.

1. Miranda marcelis:
    2 april 2018
    Succes Bartje. Het gaat je lukken.
    Dag 1 zit er weer op.
    Op na dag 2
    ☘️☘️
  2. Mandy Van riel:
    2 april 2018
    Lieve bart, alles begint met een eerste gedachte, een eerste stap, een eerste lach, een eerste traan. Ook aan deze reis die je maakt zit overal een eerste keer aan, vandaag je eerste dag. Wat ben ik trots op je! Het begin is gemaakt, en we gaan door met je te volgen tot aan je laatste dag!

Kusjes mandy van riel
  3. Yvonne en Anita:
    Hey Bart
    We hebben ons de hele dag afgevraagd waar zou hij nu zijn, en zou hij al op zijn slaapplaats geariveerd zijn en heeft hij zijn eerste dag goed doorlopen? Ik moet zeggen dat het ons wel bezig houd. En dan lezen we jou verslag van je eerste dag en zijn we gerustgesteld 😄 nu uitrusten en lekker slapen en op naar dag 2. We blijven je volgen zet hem op 💪
  4. Ineke van der pennen:
    3 april 2018
    goedemorgen Bart. opstaan om straks te gaan werken maar eerst ff kijken of je verslag van de eerste dag al online staat. yes hij staat er.
    mooi om te lezen dat zoveel mensen in de kapel waren.
    Je eerste dag zit erop. straks beginnen aan de volgende.
    ik volg je bartje. succes.
  5. Marion van Dinteren:
    3 april 2018
    Succes Bart...you never walk alone!!!
  6. Elly van Stiphout:
    Succes Bart
  7. ELs:
    3 april 2018
    Voor we gaan werken eerst kijken en hopen dat er een berichtje staat.
    Bart fijn dat er meerdere mensen waren in de kapel. Ook mooie woorden tijdens de zegening. Heel goed te lezen dat de eerste kilometer goed zijn verlope. Bart vandaag de volgende etappe, succes en we blijven je volgen.
  8. Annelies:
    3 april 2018
    Goedemorgen Bartje, uitgerust, gewassen, eten en rugzak om en stappen maar weer.
    Succes vandaag.
  9. Brigitte blonk smolders:
    3 april 2018
    Goedemorgen Bart je gaat je droom waar maken geniet ervan
  10. Ad Peeters:
    3 april 2018
    Bart heel veel succes en maak er een mooie reis van. Ad
  11. Gerrie en Anno Govers:
    3 april 2018
    Bart, veel plezier, inspiratie en, voor over een paar weken pas, goede moed.
  12. Stefan Pol:
    3 april 2018
    Een goede reis Bart, en veel plezier onderweg!
  13. Mirjam van Opstal:
    Succes Bart...zet hem op! ☘☘
    Een hele goede reis...je kunt het! 💪💪

Mirjam 😘
  14. Ralf Huisers:
    Succes Bart.

Als ik je blaren moet prikken dan roep je maar. Zoek ik je op!! ;-)
  15. Ton:
    Beste Broer,
    Hoe staat het met de voeten in de abdij van Postel. Laat de komende dagen de "friteskot"
    liggen en pak bij de abdij een lekkere wafel.
    "Volharden wordt een gewoonte en die gewoonte wordt een tweede natuur" Broer slaap lekker, tot morgen Ton
  16. Ton en José:
    6 april 2018
    Bart, denk regelmatig aan de vader-weekenden van weleer, zijn ook altijd goed gekomen.
    Ik wens je alle geluk, een goede en vooral voorspoedige tocht.