Dag 2 Vessem Postel 24km

3 april 2018 - Postel, België

De nacht verliep onrustig . Ik kon de slaap maar niet vatten. De indrukken van de dag bleven maar door mijn kop spelen. Uiteindelijk met de nodige hazeslaapjes toch de nacht doorgekomen. In de ochtend een heerlijk ontbijt. Verser kon niet want het brood was nog warm. Daarna de wegzending van de medepelgrims Michiel en Marijke. Hier pikte ik ook een graantje van mee. Als laatste de stempel. We konden vertrekken. De eerste stappen op de Via Monastica. Eerste stuk langs de oevers van de Beerze. Een mooi meanderend stroomje maar wat waren de oevers zompig. Na het eerste stuk besloot ik van de route af te wijken en een verhard alternatief te kiezen. Dit was wel om maar kostte minder energie. Wat wel energie kost zijn de grote blaren die ik op iedere hiel eentje heb. Ik denk voor een deel veroorzaakt door het gewicht van de rugzak. Michiel heeft op aanraden van de mensen in Vessem drie kilo achterlaten. Waarom ben ik zo eigenwijs. Gaandeweg de tocht kom ik tot inkeer. Ik vraag Jolanda om naar Postel te komen om de blaren te behandelen en wat overtollige spullen mee te nemen. Even een leermomentje. Voorlopig zit ik hier goed. Mooie nieuwe gastvertrekken, lekkere douches en een Postel Blond voor €1,70 . Hier zou ik wel een paar rustdagen kunnen inplannen.

1. Yvonne en Anita:
    3 april 2018
    Nou Bart nu je blaren behandeld zijn en je wat gewicht kwijt bent uit je rugzak hopen we dat je snel je balans kan vinden om de komende dagen lekker te kunnen lopen. Zodat je daaruit vertrouwen kan putten. Wij geloven zeker in je. Morgen weer veel succes.
  2. Linda:
    3 april 2018
    Wat is het toch fijn dat Postel voor ons ‘gewoon’ om de hoek is, al kan ik me voorstellen dat het voor jou nu heel anders voelt! Hopelijk geeft de rugzak morgen minder druk op je hielen. Wellicht is de knapzak toch niet eens zo’n gek idee 😂?

Geniet van je gerstenat!
  3. Miranda marcelis:
    3 april 2018
    Goed bezig Bartje. Al snel weer blaren. Jou kende is het. Weer in getapt. En komt het weer goed. Succes op na dag 3
  4. Ben:
    Zundert trappist: Check
    Postel Blond: Check

We liggen op schema!
  5. Berry:
    3 april 2018
    En nou door met Bels Bier ! Bon courage !
  6. Ton:
    4 april 2018
    Beste Broer, Je had gelijk. De gewichtenlijst van je kledingstukken komen niet een op een overeen met de gewichtenlijst kledingstukken van een pelgrim die maar 60 kg. weegt. Maar ontzettend verstandig om de nodige maatregelen te nemen.
    "Laten we niet bidden om een lichte last, maar om een sterke rug" Kerel slaap lekker en morgen uitgerust met zachte voetjes op naar Meerhout
  7. Ineke van der pennen:
    Goedemorgen bart.
    Ik hoop dat je vannacht wel goed hebt geslapen, zodat je straks weer met frisse moed aan je tocht kunt beginnen.
    Maar dat moet goed komen nu je voeten ook nog even behandeld zijn.
    Alles komt goed Bart.
  8. Wendy:
    4 april 2018
    Niet de start die je gehoopt had, maar goed dat je het meteen hebt aangepakt. Hopelijk is vannacht beter geweest en kun je vandaag met frisse moed verder aan de volgende etappe. Op naar het volgende mooie biertje.
  9. Tom Kieboom:
    4 april 2018
    Ha Bart, ik hoorde en las dat je een mooi afscheid genomen hebt. Sterkte met de blaren, maar daar loop jij je wel doorheen... Ik hoop alleen dat je de uierzalf niet achter hebt gelaten om gewicht te besparen! ;) Buen viaje!
  10. Irm:
    4 april 2018
    hoi ! nu ik weet dat er op elke overnachting een ander biertje gedronken kan worden dan komt deze voetreis ook op mijn ToDo lijst ! Bart je gaat dat goed doen en ik weet zeker dat je je ritme gaat vinden !
  11. Annelies:
    4 april 2018
    Hup met die pootjes, eerst links en dan rechts of hoe als ze zeggen"je beste beentje voor"
    Succes voor vandaag.
    Op naar het volgende goddelijke nat.🍺🍺❤️
  12. Frits Bressers:
    4 april 2018
    Je hebt nu al pracht foto's en mooie belevenissen. Dat belooft wat voor de komende etappes. Ik blijf je met belangstelling volgen.
  13. ELs:
    4 april 2018
    Bart het is mooi dat wij ook mogen genieten van hetgeen jij beleeft tijdens het wandelen.
    Zowel het positieve als negatieve.
    En wat een mooie foto's laat je ons zien. Succes met de komende kilometers