Dag 56 Captieux Bourriot-Bergonce 21km

27 mei 2018 - Bourriot-Bergonce, Frankrijk

Willem vertrok al om 07.00uur. Ik sta ook maar op zet een bak koffie en loop snel naar de bakker om een heerlijk vers brood te halen en croissants. Als ik op mijn telefoon kijk zie ik het bericht dat hij er al is. Ik loop naar de kerk en jawel hij staat een serenade te brengen op zijn bas. Laat ons blijven zwerven. Hier in het zuiden van Frankrijk. Geweldig toch. We gaan snel naar de refuge om een kop koffie te drinken. Dan op pad. Wederom de voormalige spoorlijn en dus wederom een saaie route. Ik ben blij met Ferd zijn gezelschap we ouwehoeren volop en dat geeft de route in ieder geval wat kleur. Daar komt ook nog bij dat Ferd erg nieuwsgierig is en alles wil zien en weten. Céline haalt ons in en heeft uiteindelijk hetzelfde einddoel. We genieten van een heerlijke maaltijd en duiken op tijd ons mandje in.
Vandaag uren gelopen zonder ook maar iemand tegen te komen. Waar is toch iedereen op zondag. Misschien opgesloten thuis om de ellende van de storm te voorkomen. De gastvrouw wilde ivm moederdag een restaurant reserveren maar de meeste tenten sluiten vanwege de onweersvoirspelling. Wij hebben geen druppel gezien. We zien wel dat het hier behoorlijk huisgehouden heeft. Afgebroken takken liggen verspreid over de wegen. Natuurgeweld is niet tegen te houden . We kunnen de schade af en toe beperken maar voor de rest moeten we het maar nemen zoals het komt. Voor mij makkelijk praten maar voor veel wijnboeren een strop. De hagel heeft veel wijnranken beschadigd. Het jonge uitgekomen groen is nog niet zo sterk. Ons kan het niet veel deren. Het moet nog al een hagelsteen zijn die ons de mond kan snoeren. Wij zijn dan ook geen pas uitgekomen groen maar redelijk stevig gewortelde bomen. Het is geen garantie dat deze ook niet om kunnen vallen. Voorlopig lijkt daar geen sprake van te zijn. We relativeren het leven met het grootste gemak. Waar maken we ons druk over de hele dag als het leven zo mooi kan zijn. Weer of geen weer.

1. Ben:
    27 mei 2018
    (Waar is toch iedereen op zondag)
    Al in de kerk gekeken..?..?..
  2. Miranda marcelis:
    Veel loop plezier samen met ferd. ☘️Gr Miranda
  3. Ineke van der pennen:
    28 mei 2018
    Goedemorgen Bart. Ik had gisteren morgen gelezen dat in de omgeving waar jij nu bent erg slecht weer op komst was en al was geweest. .Ik dacht meteen aan de modder paadjes en jouw enkel.pfff. gelukkig is het erg meegevallen.Samen met Ferd lopen en lekker buurten, hoe gezellig is dat.Maak er samen weer een mooie dag van.
  4. Claudi Olieslagers:
    28 mei 2018
    Lees nog steeds iedere morgen de verhaaltjes van Sinterklaas met veel plezier. Respect hoor!! Wijze levenslessen ook voor de thuisblijvers. Volgens mij ken ik je gezelschap ook? Is dat die man niet met die grote toeter die ook wel eens Den Herdgang binnenloopt?? Geniet van het feit dat je weer even in goed gezelschap bent.
  5. Ton:
    28 mei 2018
    Beste broer. Goed te lezen dat je tussen de stormactiviteiten door je weg kunt blijven volgen en je enthousiasme er niet door wordt beïnvloed .
    Storm:
    Dezelfde storm die hier een eik breekt, bevrucht ginds de aarde met duizend zandkorrels.
    Broer Bon camino
  6. Els:
    28 mei 2018
    Gelukkig te lezen dat jij daar bijna geen slecht weer hebt gehad.
    Wij dus wel en moesten meteen aan jullie; de wandelaars denken.
    Gezellig dat Ferd met je mee wandeld, hoor je de nieuwtjes uit Tilburg, en ook gewone klets. Op de foto's is te zien dat hij zijn muziekinstrument niet mee zeult.Gelukkig voor jouw, maar ook voor iedereen om jullie heen😀😀😀
    Heren veel plezier, goed wandelweer en ook veeeeeel slappe klets.
    Groeten uit Boxtel
  7. Berry:
    28 mei 2018
    Was dat nou een prachtig gezang of een sere-naatje ? Fijn dat jullie eensgezind op weg konden, met als eindbestemming een mooi huis met een grote bbq die jullie verwelkomt. Hebben er nog ribbekes op gelegen of schapebout voordat jullie onder de wol kropen ?
    De groeten, ook voor Céline en de bas (kan die wel een toontje lager zingen ?)