Dag 25 Ervy le Chantel Roffey 20km

26 april 2018 - Roffey, Frankrijk

De dag begonnen met een uitgebreid ontbijt. Wat worden we verwend. Na de nodige foto's mogen we gaan. Vandaag ga ik proberen of ik het nog kan. De planning is 20km. In het begin lopen we een beetje met elkaar op. Niet bij elkaar maar dichtbij genoeg om bij twijfelgevallen even te overleggen. Totdat we bij een bospad komen met diepe sporen en modderpartijen. Ik moet lossen omdat ik mijn passen erg zorgvuldig neerzet. Ik ben zo bang dat er een herhaling komt want dan ben ik afgebrand. Buiten de vervelende weg is het wel erg mooi. Een prachtig fluitconcert van erg veel vogels. Wat dit verstoort is de koekoek. Zacht begin ik te zingen: waar de bomen zacht ruisen. En natuurlijk het refrein: holria tiria holria koekoek koekoek enz. Dan zing ik het refrein hardop. Hier is toch helemaal niemand. Op het einde van dit pad loop ik Tineke en Marijke voorbij die vinden dat ze na dit pad wel een pauze verdiend hebben. Ik loop gestaag door en voel dat het goed gaat. De weg gaat weer door een bos. Nu een asfaltweg. Dit loopt lekker weg. Ik blijf enkele keren staan om naar de stilte te luisteren. Wat kan stilte ontzettend mooi zijn. Op de lastste kilometers langs het kanaal kom ik Paul op een bankje tegen. Hij zit er al een tijdje te genieten van de omgeving. Nog een paar dagen dan is het voor hem voorbij. Van Aken tot Vezelay was zíjn doel. Hij denkt na over een vervolg. Zal er wel van komen want hij heeft erg genoten. Behalve dan van het feit dat hij nergens de specialiteit van de streek heeft kunnen kopen. Chaours, een kaas waar ik ook wel fan van ben geworden.
Op het overnachtingsadres aangekomen even het ritueel van douchen en wassen en het thuisfront contacten. Er gebeuren thuis altijd wel dingen waar ik bij had willen zijn maar waarvan ik nu al weet dat het niet gaat. Hoor ik dat mijn broer Ton een lintje heeft gehad. Verdorie wat had ik graag met hem daarop gedronken. Over een week brengt hij Teun die een paar dagen meeloopt. En hij brengt de Oranjebitter mee. Dat proosten komt dus nog wel. Alles bij elkaar een positieve dag. Die voor mij in ieder geval heeft laten zien dat ik het nog kan.

1. Miranda marcelis:
    Super Bart. Ben trots op je ☘️ Gr Miranda
  2. Andre:
    26 april 2018
    Hoppa, alweer een prima afstand overbrugt. Je schrijft luchtig waar ik uit opmaak dat het je prima is vergaan vandaag . Zet dit voort dan gaat het de goede kant op.
  3. Andre:
    26 april 2018
    En natuurlijk een dikke proficiat met de onderscheiding van je broer Ton👌👌👌
  4. Berry:
    26 april 2018
    Zo meteen moet je nog een milieusticker opplakken, want de diesel is weer op "stoom". Tof dat het genieten is van het groen en de vogelconcerten. Goed bezig, kuier in die heerlijke rust dan trotseren wij hier de komende maand de drukte wel !
  5. Ton:
    26 april 2018
    Beste broer. Vandaag een bijzondere dag. Op de eerste plaats loop jij weer als een kiviet en werd ik vanmorgen verrast met een lintje . De dag kon niet meer stuk. Het is goed te lezen dat de flow er weer inzit. We gaan daar volgende week op toosten.
    Succes:
    Alleen hij verovert succes, die soepel is tegenover anderen en streng tegenover zichzelf.
    Broer Bon Camino
  6. Ineke van der pennen:
    27 april 2018
    Wat heerlijk om te lezen dat je lekker hebt gelopen en hardop hebt lopen zingen.
    niks zo mooi als de vogels horen fluiten, das genieten.
    Als je dan ook nog te horen krijgt dat je broer een lintje heeft gekregen dan kan jouw dag niet meer stuk.
    Succes vandaag weer en zing tussen de stappen door het Wilhelmus maar voor onze Willem zijn verjaardag.[ als je alle coupletten doet dan schiet het met de kilometers snel op]
    gr ineke
  7. Ben:
    27 april 2018
    Goed om te horen dat er (weer) ritme in jouw wandelganggezangen zit...
    Ennuh... dat paaltje geeft aan dat je er al 500 gedaan hebt!
  8. Marjon:
    27 april 2018
    Klinkt goed Bart. Je bent weer volop aan het genieten zoals we kunnen lezen. Lekker volhouden zo! 👍🏻
  9. Els:
    27 april 2018
    Dat is het tweede lintje bij de familie Donders.
    Proficiat hoor en die toost kun je over een paar dagen samen alsnogdoen.
  10. Colet en Jef van gerven:
    Veel plezier met André vandaag👍😉😄👊
  11. Ad Kusters:
    27 april 2018
    Bart geweldig dat je deze uitdaging, missie en pelgrimstocht aandurft. Het siert je doorzettingsvermogen. We blijven je volgen en leven met je mee. Ik zal de komende dagen een kaars voor je aansteken bij jou Hasseltse kapel
  12. Truus en Lambert:
    1 mei 2018
    Bart petje af.Wij zijn in Wenen hebben een kaarsje opgestoken in de Stephan Dom voor jouw en alle mensen die ons dierbaar zijn groetjes Lambert en Truus.