Dag 11 Givet Vierves sur Viroin 26,6km

12 april 2018 - Vierves Sur Viroin, België

Om 24.00 zakte ik gedeeltelijk door mijn bed en dacht nog even aan de overeenkomst met mijn verstelbare Auping matras. Heerlijk de voetjes wat hoger. Om 01.00 zakte ik er helemaal door. Dus de matras maar op de grond gelegd. Heb ik mijn reparatiewerkzaamheden toch met de Franse slag uitgevoerd. Lekker zo'n harde ondergrond en de koude wind die onder de deur door blaast. Slecht geslapen dus. Ofschoon de latten al op de grond lagen bij binnenkomst heb ik toch maar wat meer gegeven dan de gevraagde €5,00. Gewetensvroeging, daar is ie weer. We stapten de deur uit in een hele kleine wereld. Zo mistig dat je de andere oever van de Maas niet kon zien. We zitten in Frankrijk maar lopen weer naar België. In het laatste Franse dorpje is een koffietent annex bakkerij. De geur van verse croissants dringt In mijn neus. Dit moet ook wel God de Vader in Frankrijk gevoel zijn. Wat smaakt dat goed. In Hierges maken we een klim waarbij ik enkele keren sterf. Niet normaal zo stijl. We besluiten de route enigszins aan te passen. Geen groot klimstuk door de bossen maar een iets eenvoudigere variant over de weg. We worden ingehaald door een man die uit zijn auto springt en naar ons toe komt lopen. Hij is lid van het Vlaams Compostelagenootschap en is bezig om de alternatieve weg die wij wandelen officieel te bewijzeren. Dus zo gek zijn wij dus niet. Als souvenir krijgen we een richtingsticker en een goede reis toegewenst. We gaan door naar ons hotel. Niet meteen het Hilton maar wat wil je voor €28,00. Toilet is gezamelijk en op de kamer van 3 bij 4 staat een douche unit. Wel geweldig is het aanbod biertjes en de geweldige keuken
Omdat het Michiel en mijn laatste avond samen is tracteren we onszelf op een lekker maal. Morgen komen Marleen en Jord. Om de beurt gaan ze een dag meelopen en als uitvalsbasis hebben we een hotel geboekt. Zij plukken mij dus morgen van de route. Daarna wil ik alleen weer verder. Grappig om iemand tegen te komen en met elkaar enkele dagen op te trekken. Michiel bedankt voor je gezelligheid.

1. Liesbeth:
    12 april 2018
    Jammer van de slechte nacht. Maar hopelijk vannacht een goed bed. Wandel ze morgen
  2. Liesbeth:
    12 april 2018
    Super Bart,dit heet nu doorzettingsvermogen.Succes
  3. Andre:
    13 april 2018
    Mensen kinderen, wat ga je snel vooruit. En wat een leuke bezigheid (iemand anders zijn inspanningen lezen 😶) ik moet toch eens even je km’s bij elkaar op gaan tellen....kom zo weer terug....
  4. Andre:
    13 april 2018
    Jawel, al 268 km achter de rug. En dat in 11 dagen, is toch mooi 24,36 km gemiddeld. Niks meer aan doen, aan dit schema. 😶
  5. Jose Rasenberg:
    13 april 2018
    Stond ik jaren geleden met een glimlach s'ochtends op om naar "De heer ontwaakt" te luisteren op radio 2, nu sta ik met een glimlach op Bart om jou verhalen te lezen, voordat de dag begint. Een heerlijk begin in de vroege ochtend. Ik hoop dat je volhoud met schrijven, want ook dat is een prestatie hoor. En vooral de manier hoe je alles omschrijft.
    Prachtig! wandelgroet José
  6. Ineke van der pennen:
    goedemorgen Bart.
    Wat maak jij veel mee op een dag zeg.je schrijft het zo mooi.
    weer mooie foto's. hoewel die forel wel heel zielig uit zijn oogjes kijkt.
    dit weekend krijg je visite , hoe speciaal is dat.
    lekker ff tilburgs kunnen praoten.
    succes weer vandaag.
  7. Yvonne en Anita:
    13 april 2018
    Bart we kijken elke avond of ochtend uit naar jouw geweldige verhalen. Fijn dat het je nu wat beter gaat. Vandaag is ondersteuning onderweg. Weekend lekker lopen zonder rugzak. Geniet vanalles wat je mee maakt en tegen komt. Wandel ze. We zijn trots op je.
  8. Miranda marcelis:
    Super om weer te lezen. Er zitten al wat km in je voetjes. Succes ☘️
  9. Ton:
    13 april 2018
    Beste Broer, Je hebt de Belgische gastvrijheid bij de paters en de nonnen geproefd. nu komt de beproeving bij de fransen. Hier moeit je het meer hebben van de localen. Kijk vooral voor je vertrekt of je plaatsen tegenkomt waar je wat kunt kopen, daar er veel "slapende"dorpen zijn in Frankrijk. Wat geweldig dat je visite uit Tilburg krijgt.. Ik hoop dat je de komende week weer een pelgrim tegenkomt om je weer een stukje te vergezellen.
    Slapen:
    Nog nooit heeft iemand aan slapeloosheid geleden na een dag ploeteren.
    Broer Bon Camino
  10. Berry:
    13 april 2018
    Als ik dat kamertje zie met dat zelfbouwpakket als slaapplaats.... Zo' n slechte "lat"relatie kan alleen gecompenseerd worden met een lekkere pint, een hotelletje en een paar gezellige Kruikenvrienden. Veul plezier weer !
  11. De toorntjes:
    Top ga zo door
  12. Loefjes:
    13 april 2018
    Hallo Bart. Gaat het goed met jou na al die biertjes. Niet zat worden zegt Henny. Wij houden niet van kikkerbilletjes. Veel plezier met lopen. Henny, Clasien, Piërre, André, Ben, Bep en Peter (de Loefjes)
  13. Eddy:
    Hoi Bart,
    Veel respect voor je missie en leuk om je verhalen te lezen.
    Pas op dat je met Jord en Marleen niet teveel pinten gaar drinken want dar gaat het lopen er niet makkelijker op maken denk ik.
    Gezelschap van die 2 wel even een leuke afwisseling denk ik!
    Veel succes en zet hem op.
    Groetjes Eddy Franse (de vader van Jord)
  14. Harriette Mutsaers:
    13 april 2018
    Ha die Bart, met heel veel plezier lees ik je verhalen. Dat schrijven gaat je goed af. Is het ook plezierig om te doen na een soms toch wel vermoeide wandeltocht ?
    Nog heel veel succes.
  15. Wil & Nelleke Kieboom:
    13 april 2018
    Hoi Bart, wij volgen je via Tommy en hebben je verhalen tijdens je wandeltocht gelezen. Het is afzien voor je maar hopelijk gaan de blaren minderen en wordt je wandeltocht alleen maar leuker. Het is speciaal de mensen die je tegen komt met hun bijzonderen verhalen, en de gastvrijheid. Er zijn in de wereld best veel mensen met hun hart op de goede plek! Wij wensen je heel veel succes en wandelgenot, wij blijven je volgen en genieten van je schrijven.
  16. Ton en José:
    13 april 2018
    Dat schrijven gaat je goed af Bart, maar goed dat 't sterven niet helemaal gelukt is anders hadden we niet meer van die mooie reisverhalen. Ik wens je veel succes op je toch wel zware tocht. Hou vol jongen, je komt er.