Dag 50 Château de Puyferrat Mussidan 23,8km

21 mei 2018 - Mussidan, Frankrijk

Dag 50. Ik zit op de helft over 50 dagen ben ik weer thuis. De eerste helft van mijn Camino zit er op en is mooi afgesloten. Een weekend waarin Merel en Jolanda ieder een dag hebben meegelopen. Een weekend waarin ik mijn verhaal heb kunnen doen. Een weekend waarin weer liefdevol voor mij gezorgd werd. Roel en Ingeborg bedankt dat jullie dit mogelijk hebben gemaakt. Ik sta er weer alleen voor. Het afscheid viel me zwaar. Toen ik op Tweede Paasdag vertrok wist ik nog niet hoe het zou voelen om op mezelf aangewezen te zijn. Inmiddels weet ik dat wel. Het weekend had voor mij dus best langer mogen duren. Maar over 45 dagen staan Merel en Jo in Santiago. Ik moet dan wel zorgen dat ik er dan ook ben. Ik heb dus iets om naar uit te kijken.
Al 50 dagen. Ik heb geen besef van datum, dag of tijd. Ik heb 50 dagen geen krant gelezen of TV gekeken. Ik heb al 50 dagen de roddel van de dag niet meegekregen. En ik moet zeggen, ik mis het niet. Ik verzuip in de fijne ontmoetingen, goede gesprekken, mooie natuur, heerlijke geluiden, frisse geuren en wonderschone vergezichten. Geen negatieve bagger die via wat voor media dan ook over me uitgestort wordt. Wat is het leven mooi en meer dan de moeite waard om te leven. Ik hoop dat jullie (mijn lezers)dat ook op enig moment mogen ervaren. Ik denk weer terug aan mijn catechese les in Scherpenheuvel. Wees alert en blijf kritisch net zoals Thomas. Want behalve al het negativisme en nep nieuws is er nog zoveel moois. Heb oog voor het positieve om je heen. Koester de vriendschappen die je hebt of die op je pad komen.
En dat zijn vriendschappen in de ruimste zin. Je partner, kinderen, vrienden, collega's en allen díe op de een of andere manier op hun eigen wijze het beste met je voor hebben. Inmiddels ben ik ervaringsdeskundige en kan ik zeggen dat de steun die ik dmv vriendschappen heb mogen ontvangen ervoor gezorgd heeft dat ik hier nog ben. Bedankt hiervoor jullie allen. Ik ben blij met jullie.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marianne:
    21 mei 2018
    Na een mooi weekend met Jolanda en Merel, Ingeborg en Roel moet je weer alleen verder, maar je bent al over de helft Bart, wat ga je toch goed. Santiago komt steeds dichter bij. Ik wens je weer veel succes en geniet van al het moois wat je ongetwijfeld nog tegenkomt.
    Wandel ze.
    Marianne.
  2. Yvonne en Anita:
    21 mei 2018
    Jeetje Bart je bent al op de helft!! Al zoveel gezien en meegemaakt onderweg, vriendschappen gemaakt en af en toe een traantje weggepinkt! .....en wij ook bij sommige verhalen van je😢 Maar wat zijn wij trots op jou dat je het al zover gehaald hebt. We blijven je verhalen lezen en genieten van de mooie bijbehorende foto's, zet hem op Bart we geloven in jou 😘😘
  3. Liesbeth:
    Mooi verhaal weer.
    Je bent inderdaad op de helft, petje af Bart
  4. Berry:
    21 mei 2018
    Bij heel veel gelegenheden wordt 50 goud genoemd. Dat kunnen we nou voor je cinquante jours ook wel gebruiken om er dan meteen aan toe te voegen dat er nog een week of zes te gaan is voor "diamant", want dat wordt het straks in Santiago ! Het zal misschien wat moeilijker worden om aan een lekker biertje te komen, maar een goed glas wijn als beloning voor je inspanningen moet lukken. En als hapje nog eens coquilles Saint Jacques ? Want als je Andouillettes hebt getrotseerd...... Bonne route, demain Bart !
  5. Miranda marcelis:
    21 mei 2018
    Zo Bart de helft is voorbij. Zo mooi dat je je gevoelens ook op schrijft en je geweldige verhalen vertelt. Iedere dag kijk ik weer uit na je verhaal. Mooi dat je zo kunt genieten ook van de kleine dingen. En natuurlijk ben ik super trots op je. Go Bartje ☘️Gr Miranda
  6. Ton:
    21 mei 2018
    Beste broer. Wat een prachtige afsluiting van dit samenzijn. Je bent een bevoorrechte pelgrim/ man/ echtgenoot/ vader/ vriend. Nu op naar de 2de helft, dit gaat lukken.
    Vriendschap:
    Wat kan de mensheid nog vinden, dat grootser is dan vriendschap?
    Broer Bon camino
  7. Mandy Van riel:
    22 mei 2018
    Lieve bart, alweer op de helft! Wat ben ik ontzettend trots op je! Iedere dag lees ik je verhalen, en echt waar bij ieder verhaal wordt ik steeds maar trotser op je! Wat een doorzettingvermogen je hebt in de mindere dagen en wat voor een krachtige en mooie verhalen op je goeie dagen!
    Hou nog even vol het eind is nu in zicht!

Groetjes mandy
  8. Dion Rohde:
    22 mei 2018
    Heerlijk om te weten dat ik nog 50 dagen kan genieten van je verhalen tijdens mijn ontbijt. Kijk er elke dag weer naar uit. Maar ben vooral ook erg trots op je prestatie en doorzettingsvermogen. Mooi dat je kan genieten van het geluid van vogel of het stromen van water. Ga zo door Bart. 👍
  9. Marjolein Verzijl:
    22 mei 2018
    Jeetje Bart, je bent al op de helft. Ik zit dus ook al 50 dagen elke dag uit te kijken naar je leuke verhalen. Wat een geweldig avontuur! Geniet er nog van!!
    Groetjes Marjolein
  10. Alex Derkse:
    23 mei 2018
    Dan is het al weer de vijftigste dag, poef. Waar is de tijd gebleven. Wat doe je het goed. Verhalen om nog eens terug te lezen, foto’s om nog eens te bekijken. En dan staat er al weer een nieuw avontuur beschreven klaar. Chappeou Bart. Dit is een heel bijzonder vak.