Dag 3 Postel Meerhout 27,3

4 april 2018 - Meerhout, België

Na het ontbijt verlaat ik de Abdij van Postel. Pater Raf bedankt voor de goede zorgen en de groeten in Reusel. Ik vertrek samen met Michiel en Marijke en na een uur gaan ze door. Ik ben weer alleen Op de een of andere manier zíjn mijn voeten, rugzak en de rest van mijn lichaam nog geen drie eenheid. Toch zíjn er momenten dat ik het gevoel krijg dat ik eindelijk wandel.
Vandaag uren langs het kanaal. Het eerste stuk het kanaal Dessel Turnhout. Een rustig kanaal met groene oevers. Wat een stilte behalve dan dat geweldige fluitconcert door de vogels gestoord door het getik van de specht. Het geluid wordt compleet door de monotone geluiden van twee binnenvaartschepen. Wanneer ze mij passeren ruik ik de diesellucht. Bij de kruising van kanalen bsluit ik een korte pauze in te lassen. Ik schuif aan bij Gust en zijn verzorgster. Zij kan vertalen want Gust heeft zo in de gaten dat ik uit Holland kom. Dat hoort hij aan mijn klappen. Gisteren is Gust 93 geworden. Als Ik hem vertel dat de kaarsjes duurder zijn dan de taart kijkt hij me aan..... Ik realiseer me de taalkloof. Ik vervolg mijn weg en kan na twee uren kei harde wind op kop eindelijk afbuigen naar Rosselaar. Ik word aangesproken door een oude man die vraagt hoe ver ik nog moet. Ik maak van de gelegenheid gebruik om wat water te vragen. Kom maar mee. Ik zet mijn rugzak bij de achterdeur. Hij zet zijn schoenen ernaast. Ik mag ze aanhouden want de kuisvrouw komt toch morgen. We praten nog wat aan de keukentafel en als ik wil gaan zegt hij terwijl hij mij een flesje mulitvitaminen geeft: Hier stikt dees ok mar in oe tas. Áls ik hem bedank zegt ie dat ik maar een weesgegroetje voor hem moet bidden als ik aan kom.

1. Miranda marcelis:
    4 april 2018
    Zou leuk om het te lezen Bart. Kijk al weer uit na morgen. Je verhaal. ☘️
  2. Anja & Jan:
    4 april 2018
    Klasse bak/Bart -je ligt voor op je beoogde aantal km per dag. En Bart met kleine stapjes kom je er ook....Het mooie van je dagelijkse reisverslag is dat we niet alleen je pad mee kunnen volgen maar je laat je eigen (Barts) spoor achter. Mooie kerel voel je gesteund ! Lieve Cola & ik blijven je graag op de voet volgen. Groet Anja & Jan
  3. Berry:
    5 april 2018
    Multivitamines ? Amaai, is da blond, bock of wa.....? Plezant om mee te kunnen trip(p)elen middels de prachtige verslagen. Goed bezig, Bart !
  4. Ton:
    5 april 2018
    Beste broer, Ik zit de hele avond al te wachten op je reisverslag, ik werd zelfs een beetje nerveus, maar net voor 24.00 uur een prachtig reisverslag. Dit was voor mij de "dagsluiting" geweldig. Goed te lezen dat de voeten het hebben gehouden.
    Doorzettingsvermogen
    "Doorzettingsvermogen is de kroon op goede eigenschappen". Beste Broer slaap wel en morgen uitgerust naar Averbode. Dan zitten er de eerste 100 km erop
  5. Yvonne en Anita:
    Goed bezig Bart!!
    Respect, je kunt het op naar dag 4.
    Yvonne
  6. Andre:
    5 april 2018
    Wel leuk om te lezen dat er een ‘nieuwe plaatsnaam is geboren’. Meerhoud.....ik neem aan een ‘deelgemeente’ van Meerhout. 😶 Maar geweldig knap wat he doet Bart. Ik zie het volgende reisverslag al met plezier tegemoet. Voor vertalingen Kun je bij bij terecht ........
  7. Ineke van der pennen:
    5 april 2018
    5.40 uur. ontbijten en de comp. aan om elke morgen je verslag te lezen.
    de krant kan daar niet tegenop.
    succes vandaag Bart.
  8. Jose Rasenberg:
    5 april 2018
    Wat mooi Bart, jij neemt de tijd om je werk te onderbreken en mijne Hans heeft na weer een paar maanden WW weer werk. Dus zo lees ik je verslag al lekker vroeg in de ochtend. Maar wat kan jij naast het wandelen ook goed schrijven, ik denk dat vele mensen in gedachten met je mee gaan lopen naar Santiago. Voor mij ben je nog op bekend terrein na vorig jaar het Peerke pad gefietst te hebben. Ben nu al benieuwd wat ik morgen mag gaan lezen en zien van je reis. Wandelgroet José
  9. Annelies:
    5 april 2018
    Gewonnen...ik mag als eerste het verslag lezen, voor ons start zo de dag.
    Succes vandaag in gedachte zijn we bij jou.
    Annelies en Ger.👞👍🏻
  10. Marjon:
    5 april 2018
    Op naar de 100 Bart! 🏃🏻‍♂️ Succes!
    Heel leuk om je verslagen te lezen.
  11. Liesbeth:
    5 april 2018
    Mooi verslag Bart, kijk uit naar de dag van morgen
    Succes vandaag.
  12. Ans en Rien:
    5 april 2018
    Hoi Bart, wij vinden het hardstikke leuk elke dag jouw reisverslag te kunnen volgen. Zo lopen we toch een beetje met je mee. Als ik het zo lees heb je je beroep gemist, als schrijver had je het niet slecht gedaan. Hoe gaat het met de voeten? De overnachtingsadressen zijn die allemaal al bekend of wacht je af waar je terecht komt? Hou vol en tot het volgende verslag.
  13. Jacqueline:
    5 april 2018
    Nu al bijzonder! Heel veel succes Bart!
  14. Marielle:
  16. Frank jan Broers:
    Ga zo door bart
  17. Gerrie en Anno Govers:
    5 april 2018
    Fijn om je verhaal te lezen !!! heel bijzonder om zo jouw tocht te volgen .Wandel met zin vandaag
  18. ELs:
    5 april 2018
    Weer genoten van je verslag en ook ik kijk weer uit naar het volgende. En yes vandaan de eerst 100km ! !
    We zijn trots op je hoor .
  19. Corrie Donders:
    5 april 2018
    Via mijn broer die het van André cd Hout hoorde, volg ik nu jouw reisverslag, hoop dat de blaren goed verzorgd zijn en soms zit het alleen tussen je oren, niet terug maar steeds vooruit kijken, nog veel succes en geniet van de mooie verhalen onderweg, jouw verhalen zijn fijn om te lezen