Dag 8 Jodoigne Namen 33km

9 april 2018 - Namen, België

Gisteren na mijn blog eerst even de blaar doorgeprikt. Bij nader onderzoek kon ik nog drie keer prikken. Oh Jo waar ben je nou. Toch behelpen met een veiligheidsspeld en wat wc papier als absortiemateriaal. Ondanks alles wel een Senseo op de kamer dus ik begin de dag met een bakkie voordat we de tocht naar de stad weer gaan ondernemen. We starten weer met goede moed. Het is ruim een uur buffelen naar het busstation. Jawel vandaag een groot stuk bussen. De afstand voor vandaag zou zo'n 33km zijn. Met de extra km's van gisteren en vandaag wordt dat iets te gek. In Namen aangekomen slenteren we wat rond en willen de kerk bekijken. Dicht op maandag. Ook bij onze lieve heer is het wasdag. We gaan naar het seminarie om een stempel te halen. Dat heet een tampon dus het moge duidelijk zijn dat dit er af en toe wat vreemd uitkomt. De uitspraak bedoel ik. We staan aan de verkeerde deur en worden door een jongeman aangesproken dat we verkeerd zijn. Hij zit op het seminarie. Van de portier kregen we een stempel en een kop koffie. En hij vraagt de jongeman te tekenen als toekomstig bisschop of misschien wel hoger. Vanochtend de overnachting geregeld in de jeugdherberg. Ik bel gewoon en zie wel waar het schip strandt. Na een tijdje vraagt de dame aan de lijn of ik misschien Engels spreek. Wordt het ineens toch nog makkelijk. De jeugdherberg is mooi gelegen aan de Maas. Meteen daar een lokaal biertje: een Namens witbiertje. Ook maar meteen de overnachting van morgen vastgelegd: abdij OLV van Leffe. Een tocht van 28km langs de Maas.
Om een uurtje of zeven eten we een hapje. Gehaktballen met rijst. Staat al klaar in de koeling dus even in de micro en klaar. We ontmoeten daar ook André uit Amersfoort. Ik heb bewondering voor hem. Zeker 35km per dag en het streven om drie verschillende speciaalbiertjes te drinken. Ja hij is een liefhebber. Ik denk dat ik de drie vandaag ook wel ga halen.

1. Liesbeth:
    9 april 2018
    Weer mooi verhaal Bart. Weer een dagje wachten op je volgende verhaal
  2. Miranda marcelis:
    Wat een mooie foto’s weer Bart. Op na de volgende dag bart. Succes ☘️
  3. Ed en Saskia:
    9 april 2018
    Een tocht van biertje naar biertje....met de zegening van onze lieve heer... prachtig!!
    Die blaren neem je dan op de koop toe. Succes en op naar Leffe!
  4. Ton:
    9 april 2018
    Beste Broer, Ik hoop dat de accu weer voldoende is opgeladen om morgen Dinant te halen. Je hebt de afgelopen dagen voldoende brandstof getankt(vaak super) om je dagdoel te halen.
    Succes:
    Elk succes heeft zijn prijs: de zweetdruppels, die het kostte om het te veroveren. Broer, Bon Camino en tot morgen
  5. Roel:
    9 april 2018
    Moet dan toch denken aan De Heilsoldaat. "Hij sjouwde van kroegie naar kroegie al deden zijn voeten zo'n zeer". Hou vol Bart. Over een tijdje ga je aan de wijn.
  6. Wendy:
    9 april 2018
    Wellicht zou een buideltasje met maandverband ook een goed eerste hulpmiddel zijn bij blaren. Toch nog maar ergens aanschaffen ;-)
    Proost, bonne nuit.
  7. Ineke van der pennen:
    10 april 2018
    ik zit nu. 5.45 uur in de morgen, aan mijn ontbijt en zie best veul alcohol voorbij komen op de foto,s.
    gelukkig maar dat wandelaars niet hoeven te blazen voor een alcohol test.
    ik hoop dat je vandaag geen last hebt van je blaar bart en weer lekker kunt doorlopen.
    succes .
  8. Liesbeth:
    10 april 2018
    Bart een knappe prestatie.Respect.Hou vol jongen.
  9. Marc:
    10 april 2018
    Neem het zoals het komt Bart, dit wordt jouw reis op jouw manier. Ik zie je gewoon buffelen als ik je verhalen lees... met gelukkig ook tijd en voor een mooi lokaal biertje, proost!
  10. Berry:
    10 april 2018
    Een paar mooie blondjes en medicijnman/apotheker Nostradamus als reisgezelschap, dat moet lukken. Ook vandaag weer veul plezier Bart !
  11. Ben:
    10 april 2018
    Gehaktballen met rijst.... west ontmoet oost..?..?..