Dag 90 La Faba Triacastela 25,4km

30 juni 2018 - Triacastela, Spanje

Het duurt lang voor het stil is. We lijken wel een stel tieners op een schooluitje. En maar lachen en gieberen. Midden in de nacht word ik wakker van een vreselijk omweer. Ik denk bij mezelf prima dat valt straks niet meer. Rond vijf uur klinkt er een harde knal. De stroom is uit en de noodverlichting springt aan. Tja dan begint iedereen maar wat te rommelen. Om kwart voor 6 is het droog en vertrek ik met Patrice Hermann Catharine en Anna. Als we in begroeing lopen is het pikdonker. Omdat het een keienpaadje is en ik nog steeds als de dood ben voor een enkelblessure stop ik om mijn lampje uit de rugzak te halen. Het gaat erg stijl naar boven. Dan begint het te regenen. Dat kan er ook nog wel bij. Het regent zo erg dat ik voor de pocho ga. Het weer wordt slechter. Op een gegeven moment is het zicht nog geen 50 meter meer. Als ik in O Cebreiro een kop koffie ga drinken zie ik Peter en Leslie. Zij hebben daar overnacht. Ze vertellen dat het gisteren nogal gespookt heeft en in het stadje de bliksem is ingeslagen. Hebben wij weer geluk gehad. Na de koffie klim ik verder. Twee hobbels te nemen de Alto de San Roque op 1280meter en de Alto do Poio op ruim 1300meter. Het begint harder te regenen en er komt ook nog onweer. Na de koffie klaart het heel even op maar dat is van korte duur. Jammer want Galicië is zo mooi. Later hoor ik dat dat komt omdat het zo vaak regent. Uiteindelijk heb ik de hele dag nodig. Het geeft rust dat Anna al een bed heeft geboekt. Als ik laat arriveer vangt Hermann mij op. Hij en Catharine hebben mijn bed opgemaakt en bovendien slaapt Catharine boven zodat ik het benedenbed kan hebben. Wat zijn de mensen toch lief voor mij. Het enige voordeel van die koude regenachtige dagen is dat we geen bier drinken. Mij valt op dat er veel nieuwe gezichten rondlopen. Veel mensen zijn onlangs begonnen aan hun Camino. Ik verwacht morgen nog meer lopers wanneer we in Sarria arriveren. Dan zijn we nl vlak bij de 100km grens. De voorgeschreven afstand om voor een compostella in aanmerking te komen. We gaan het zien.

1. Linda:
    30 juni 2018
    De 100 km grens op dag 100... toeval of de hand van Jacobus 🤔?

Geniet, ook al regent het, want voor je het weet ben je bij je eindbestemming. Je doel om 100 dagen ‘alleen’ op pad te gaan is morgen behaald. 🍾

Tot volgende week 🏕 (wat klinkt dat toch ook weer leuk!).
  2. Berry:
    30 juni 2018
    Zo te zien telde deze dag voor tien (dag 99?) Wat op de foto' s ook opvalt is dat je behalve "witte sokken" waarschijnlijk ook een wit wielrennerspakje aanhebt, als je onder de douche staat. Verdient misschien ook een foto voor in je plakboek ? We (zo voelt het voor de lezers toch) zitten binnen de laatste 100. Morgen mag je het wat mij betreft rustig aan doen, want op 1 juli wordt gevierd dat de slavernij is afgeschaft ! We gunnen het je heel erg, dat deze laatste dagen voelen als een feestweek, een prachtige afsluiting van je camino, Donders en bliksem ! Veel energie morgen.
  3. Yvonne en Anita:
    30 juni 2018
    Nog 10 dagen Bart en dan heb je je doel gehaald!! Zet hem op en geniet van de laatste dagen 😘😘
  4. Miranda marcelis:
    1 juli 2018
    Oh Bart weer een dag voorbij. Nog even volhouden. En morgen hopen op beter weer. Succes ☘️ Gr Miranda
  5. Ineke van der pennen:
    1 juli 2018
    Wat fijn voor je Bart dat Hermann en Catharine al zo goed voor je hadden gezorgd.
    Wat je zaait dat oogst je Bart .Geniet van alle moois om je heen. Veel mensen hebben geregeld gevraagd aan mij hoe is het met de man van je pedicure, houd ie het nog vol?
    Ik kan nu gaan zeggen Bart dat je vrijdag je doel hebt bereikt,hoe mooi is dat!!
    Wat een respect heb ik voor jou.ik hoop dat vandaag de regen niet met bakken uit de hemel valt, hier vallen de mussen van het dak . succes weer Bart
  6. Gerrie govers:
    1 juli 2018
    1juli vandaag, wat een prestatie !! De laatste kilometers, geniet ervan Bart. Hopelijk vandaag weer een mooie dag, met verkoeling in een bakje water, heerlijk.😎🍺
  7. Ton:
    1 juli 2018
    Beste broer. Wat een klimaatverschil. Hier vallen de mussen van het dak en is er een spreekverbod voor de tuin. Je kunt nu gaan aftellen. Probeer ondanks het slechte weer toch nog te genieten en de laatste km
    Zullen je dragen. Je komt nog langs Portomarin. Dit stadje is in het verleden onder de waterspiegel verdwenen en later weer herbouwd. Als je tijd hebt de moeite waard. Nog door de Eucalyptus bossen bij Touro en je ziet SANTIAGO al liggen.
    Doen:
    Het onmogelijke doen is de glorie van het leven.
    Broer Bon camino
  8. Dion Rohde:
    1 juli 2018
    Zo de laatste loodjes komen in zicht. Dan heb je het gered hou vol en geniet er nog extra van. 👍
  9. Monica Kuijs:
    1 juli 2018
    Hoi Bart, ik hoorde gisteren van Elly dat je op bedevaart bent. Geweldig; wat een prestatie! En wat een leuke blog met heel mooie plaatjes. Veel succes met de laatste kilometers en geniet ervan! Hartelijke groet, Monica.