Dag 85 Hospital de Órbigo Murias de Rechivaldo 20,9km

25 juni 2018 - Murias de Rechivaldo, Spanje

Om 05.00uur de wekker en om 05.30uur op pad. Het is nog donker. We lopen door het centrum waar we een pelgrim slapend op een bank tegenkomen. Geen plaats meer natuurlijk in de herberg. In het donker over de kiezelpaden is ook geen avontuur. We gaan gelijdelijk hoger en hoger. Uiteindelijk naar 900 meter. Ik voel me niet lekker. Weet niet hoe het komt. Ik hoop dat de misselijkheid over gaat. In Astorga scoor ik snel een stempel en ga op zoek naar Hermann. We vallen neer op het terras wat ligt aan de route. Hadden we niet moeten doen. Inmiddels kennen we zo veel mensen dat het continu een praatje is. We komen maar niet weg. Hermann zegt dat we verder moeten. Ik zeg dat we niets "moeten" en we nemen nog wat te drinken. Uiteindelijk zitten we daar anderhalf uur. Het voordeel van het vroege starten is zo wel minder maar we genieten wel. Enjoy the Camino don't suffer. Nou het enjoy gedeelte was vandaag weer hoog. We gaan nog een uurtje door en komen aan op onze eindbestemming. Een kleine auberge. Ik doe mijn ding en ga naar mijn bedje. Lekker rusten.
In de avond natuurlijk weer voetbal kijken met Spaanse emotie om ons heen. Zeker na de videobeslissing over het buitenspel. Heerlijk die drukte. Als Jolanda belt om te informeren hoe het is krijg ik het weer zwaar. Als ze vandaag in Santiago zou staan nam ik morgen de bus. Dan maar geen compostella. Ik heb er genoeg van. Tuurlijk zijn de dagen en middagen leuk en wil ik dat niet missen maar ik wil naar huis. Het is welletjes geweest. Voor mijn gevoel heb ik mijn Camino gehad. Tegelijkertijd weet ik ook dat dit niet kan en dat er nog een paar dagen te gaan zijn. We pakken ze maar gewoon dag voor dag. Morgen ruim 21km. Waarbij ik gelijdelijk stijg van 900m naar 1400m. Ik hoop dat de weergoden me goed gezind zijn.

1. Jacqueline:
    25 juni 2018
    Je bent er bijna, zet hem op! Nog ff doorbijten en genieten!
  2. Berry:
    25 juni 2018
    Het is niet vreemd, dat je na zo'n lange tijd last krijgt van heimwee. Terug naar je gezin, naar ons pleintje, je eigen luie stoel, uitslapen en de snackpan. Maar, de haven is in zicht, de dagen zijn (in de meest positieve zin) geteld. Je hebt je onwaarschijnlijk knap door de tegenslagen heen gewerkt en je er stoer door heen geslagen. En dat Bart, da gaon we nie mir afgeven hörre ! Zet 'm op, jongen !
  3. Liesbeth:
    25 juni 2018
    Nog even doorbikkelen Bart het gaat je lukken
    Succes morgen met de klim
  4. Miranda marcelis:
    25 juni 2018
    Kom op Bartje je bent een doorzetter. En stuur je niet voor niks een klavertje vier iedere dag. Je zit even in een dipje. Nog even vol houden. Ben super trots op je. En het gaat je lukken. ☘️Gr Miranda
  5. Wendy:
    25 juni 2018
    Och Bart toch! Ook dit hoort bij de ontberingen. Aan de andere kant van de lijn zal het zeker net zo zijn geweest. Ook daar zullen de dagen afgekruist worden die er nog te gaan zijn. Nog ff bikkelen voor jullie allemaal. Maar dat maakt het straks des te mooier.
  6. Vincent:
    25 juni 2018
    Het mooie van op elkaar wachten is de voldoening van het moment waarop het wachten voorbij is! Hou je taai man!
  7. Ton:
    26 juni 2018
    Beste broer. Begrijpelijk deze dip. Maar met de haven inzicht, nog even doorbijten. Je bent bijna 90 dagen onderweg, dat is wel een kwart jaar. Buiten het lopen een geweldige prestatie.
    Doorzetten:
    Wanneer je in moeilijke omstandigheden komt en alles je tegenloopt, tot het schijnt, alsof je het geen minuut langer kunt uithouden, zet dan door, want juist op die plaats en op dat ogenblik kan het getij keren.
    Broer Bon camino
  8. De toorntjes:
    Nog ff volhouden bart.
    De laatste loodjes
  9. Ineke van der pennen:
    26 juni 2018
    Bart je doet het goed ,maar tuurlijk mis je het thuisfront. nu ff bikkelen jongen,
    ga vandaag op pad en als het moeilijk is ga je hardop lopen zingen, zo hard mogelijk.
    dat helpt, geloof me Bart.
    het gaat jou lukken kerel,dat weet ik zeker.
    heel veel succes.xx
  10. Jose Rasenberg:
    26 juni 2018
    Hoi bart, wat kun je "heerlijk" maar ook "eerlijk" schrijven, wij leven allemaal met je mee hoor. onthou één ding. Gister is voorbij, morgen moet nog komen, vandaag is een cadeau.
    Pak deze dag en probeer ervan te genieten Bart. En nog zo'n zin waar ik weleens aan denk als ik er doorheen zit als ik aan de wandel ben......pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd. Wandelgroet José
  11. Alex:
    26 juni 2018
    Iets met laatste loodjes. Houd stand! De voldoening aan het eind zal alleen maar groter zijn. Keep on walking
  12. Udo:
    26 juni 2018
    Hi Bart. Ja mijn vriend Hermann is een echte duits Bier-Genieter en daar zijn de pauzes af en toe langer :-) hup Holland hup en doorhouden. groetjes ook aan Hermann. Viele Grüße vom Bodensee. Udo
  13. Irm:
    26 juni 2018
    Kom op Bart nog een paar dagen ! Je mag al trots zijn op je prestatie en nog trotser op hoe je je gevoelens kan verwoorden. Nog een lied wat je kunt zingen: We zullen doorgaan
    Met de stootkracht
    We zullen doorgaan
    Tot we samen zijn
  14. Marielle:
    26 juni 2018
    Ah wat zul je blij zijn de familie weer te zien. Ik snap dat het lang is. Ziet er allemaal wel erg gezellig uit. Op naar het eindpunt, het is in zicht nu. Wandel ze nog en hopelijk nog veel terrasjes met leuke mensen en lekkere drankjes, Proost op de goede afloop!!
  15. Gerrie govers:
    26 juni 2018
    Hoi Bart, heel begrijpelijk dat je er even doorheen zit, maar je bent er bijna, de dagen kun je nu makkelijk aftellen ..op twee handen nog maar .. hou vol nog even 👍🚶🏻‍♂️
    Wat mooi hoe jij jouw gevoel op papier kunt zetten...petje af .
    Wij wensen jou kracht en gezelligheid voor de laatste loodjes toe. Groeten van ons
  16. M.j. MATEIJSEN Verster.:
    26 juni 2018
    Hallo Bart Louis en Ben en Jack hadden het een prestatie gevonden. Maar luister naar je lichaam . Als het niet gaat is dat toch niet erg. Laat je niet opn...... Adios
  17. Dorothea:
    Lieber Bart,
    Halt durch! Ich verfolge deinen Weg und drücke die Daumen, dass du deine Motivation wieder findest. ✊Jetzt kommt bald Galizien, ein wunderschönes Stück Welt.
    Ganz lieben Gruß von Dorothea (und Peter)
    (Wir trafen uns in Südfrankreich und Zubiri)
  18. I.brabers:
    Hou vol elibertus!