Dag 84 La Virgen del Camino Puente y Hospital de Órbigo 25km

24 juni 2018 - Hospital de Órbigo, Spanje

Ik wordt wakker voor de wekker. Heerlijk geslapen in het hotel. Om kwart voor zeven trek ik de deur achter me dicht. Het is lekker om te lopen maar dat verandert tegen de middag. En het verandert zo erg dat ik voor de laatste kilometers weer een taxi bestel. Wellicht heeft de eentonige weg er ook wel iets mee te maken. Ik had al eerder in kunnen stappen. Hermann kwam voorbij in een taxi en liet deze stoppen om mij te kunnen vragen om mee te rijden. Op dat moment was het nog te vroeg. Als de temperatuur weer naar de 30 klimt kijk ik er weer naar uit. Hermann heeft al een prima locatie gezocht en een kamer geboekt. Ziet er inderdaad puik uit. Inmiddels kom ik steeds meer mensen tegen die in Burgos of zelfs in Leon gestart zijn. Zij zijn nog relatief fris. Maar tegen deze hitte is niemand opgewassen. Ik kan natuurlijk mijn dagelijkse afstanden inkorten maar dan arriveer ik later in Santiago. Ik wil 6 juli daar zijn en Jolanda en Merel niet laten wachten. Ik wil trouwens zelf ook niet wachten omdat ik ze zo erg mis. Dan maar op deze manier. De hele middag hangen we maar een beetje rond. Het is te warm om ook maar iets te doen. De temperatuur stijgt naar 34 graden. Niet normaal. Het is perfect weer om niks te doen. Maar ja daarvoor ben ik niet hier. Morgen staat er weer een tochtje op het programma. Rustdagen zitten er niet meer in. Hoe de dag gaat verlopen weet ik niet. Ik zie wel wat de dag brengt. Voorlopig heb ik met Hermann afgesproken de wekker om 05.00uur af te laten lopen. Geeft in ieder geval een uurtje extra aangenaam wandelen. Dat betekent ook vroeg naar bed. Welterusten

1. Merel:
    24 juni 2018
    Wij missen jou ook, nu is het echt aftellen ❤
  2. Ad Peeters:
    24 juni 2018
    Bart het maakt ook niet uit hoe dat je er komt, jij gaat op karakter en weet zeker dat je er 6 juli bent aangekomen in Santiago. Succes.
  3. Harriette Mutsaers:
    24 juni 2018
    Ze zeggen altijd die figuurlijke laatste kilometer is het zwaarst van alles.
    Ik denk dat je daar aan begonnen bent Bart...
    Succes...
  4. Dion Rohde:
    24 juni 2018
    Heej Bart je bent er bijna na alle verhalen over wat je de hele reis hebt mee gemaakt weet ik zeker dat de laatste fase ook goed gaat komen. Respect voor wat je bereikt hebt en dat ook nog kan verwoorden. Zal je verhalen stiekem wel gaan missen wanneer je je missie volbracht hebt. Hou vol en ga zo door. 👍👍
  5. Ton:
    24 juni 2018
    Beste broer. Je hebt dezelfde hitte als ik vorig jaar. Dit wordt de komende dagen je grootste vijand, maar daar weet jij mee om te gaan. Ik zag de brug bij Orbigo. Ik heb daar op de camping overnacht. Een goede raad: probeer zo vroeg mogelijk te starten om een uurtje of 04.00 en stop vooraan in de middag. Je krijgt Cruz de Ferr nog en die ligt op 1500 m. Neem je rust, nog even doorbijten.
    Regen:
    Zonneschijn zonder regen maakt een woestijn.
    Broer Bon camino
  6. Miranda marcelis:
    24 juni 2018
    Het blijft heel knap. En inderdaad is echt te warm om te lopen. Het blijft omzettend knap wat je doet. De laatste loodjes en dan eindelijk weer na huis met een ervaring rijker. Succes morgen ☘️Gr Miranda
  7. Berry:
    24 juni 2018
    Het venijn zit 'm in de staart. De laatste loodjes wegen het zwaarst. Maar ook.... wie het laatste lacht, lacht het best. Je hebt je pelgrimsdiploma nu bijna gehaald. Je kunt de stal bijna ruiken, de finish is in zicht. Nog efkes wordt je doorzettingsvermogen getest, maar dan is er de victorie, de bekroning en die eeuwige roem. Dan staan die twee rondemissen net achter de streep op je te wachten. Sterkte morgen en zorg op tijd voor je drankje, want het zal er weer warm aan toe gaan. Goed bezig, Bart !
  8. Marleen:
    25 juni 2018
    In gedachte heb ik elk stukje route met je meegelopen. Ik zag je -letterlijk- vallen en ik vroeg me af of je ooit in Spanje aan zou komen en nu ben je ineens al bijna in Santiago. Diepe buiging voor jouw doorzettingsvermogen!
  9. Andre:
    25 juni 2018
    Prima zoals je omgaat met je ‘krachten’ , zorg dat je genoeg energie over blijft houden om de laatste etappes te volbrengen. Met de eindstreep zo in zicht moet dat gaan lukken. 6 juli krijg je loon naar werken, hereniging met je geliefden en ....
    ... je verdiende glaasje Chablis Primeur als je weer thuis met je beentjes omhoog al de verhalen en reacties gaat lezen....
  10. Els:
    25 juni 2018
    Alle tot nu toe verhalen nog een keer even gelezen, en ik moet toegeven dat ik eigenlijk dezelfde gedachte had dan Marleen. Jeetje gaat hij het wel halen.
    Maar nu Bart, met nog "maar 600km weten we hier zeker dat jij 6 juli jouw lieve meisjes weer gaat zien in Santiago.
    De laatste loodjes wegen het zwaarst, maar jij laat je niet jennen door de zon.
    Heel veel succes en petje af hoor
  11. Gerard van der Made:
    25 juni 2018
    Hè Bart. Wij van de stichting AED Tilburg West leven met je mee, en hebben diep respect voor je prestatie. Je bent al ver gekomen, en de laatste loodjes wegen zwaar( zeker bij meer dan 30 graden) maar wij zijn er van overtuigd dat je het gaat halen. Veel succes! En groetjes van ons( wij hebben vanavond een vergadering)
  12. M.j. MATEIJSEN Verster.:
    25 juni 2018
    Hallo Bart . Wat ben jij RIJK . Met zoveel lieve mensen om je heen. Straks je vrouwtje en kinderen om je heen. Super .een dikke kus. Haha van een belegen vrouw. X
  13. M.j. MATEIJSEN Verster.:
    Hallou
  14. M.j. MATEIJSEN Verster.:
    25 juni 2018
    Hallo Bart .Wat ben jij RIJK met zoveel lieve mensenom je heen. Je vrouwtje en kinderen weer zien . Een dikke kus. Haha van een belegen vrouw.x ik weet niet of je dit kunt lezen?