Dag 83 Mansilla de las Mulas León (18,7km) La Virgen Del Camino 7,1km

23 juni 2018 - La Virgen del Camino, Spanje

Vandaag de rustdag. Zoals al aangegeven ga ik met de bus naar León en vervolgens nog enkele kilometers de stad uit. Heerlijk het vooruitzicht dat ik lekker rustig aan kan doen. We hoeven pas om 8.15uur de bus te hebben. Ik schrijf we omdat Hermann mee gaat. We komen bij de halte nog wat meer caminogangers tegen die hetzelfde doen. Iedereen vanwege een eigen reden. Een Amerikaanse vrouw wil zich ten opzichte van mij verontschuldigen voor haar busrit. Ik maak haar duidelijk hoe ik er tegenaan kijk. Het lopend halen van Santiago is niet het doel. Santiago is slechts een bestemming. De weg zelf is het doel. En hoe iemand die weg volbrengt is uniek. Iedereen heeft zijn eigen Camino. Ik hoop dat ze er iets aan heeft.
Gisteren het volgende helemaal vergeten te melden . Toen ik samen met Hermann op de laatste rustplaats zat kwam Scott voorbij. Ik ken hem van enkele dagen geleden. Ik stel Hermann en Scott aan elkaar voor. Scott is uit Engeland (plaats is me ontschoten). Vraagt Hermann of hij de groep Fischer Z kent. Nooit van gehoord. Ik ben verbaasd Fischer Z, daar was ik vroeger fan van. Ik ben er nog voor naar Pinkpop geweest. Hermann deelt de passie en we zitten vervolgens op het terras The Worker te zingen. De Engelsen zien het lachend aan. Hoe kan het lopen.
Het bezoek aan de kathedraal is erg indrukwekkend. Het gigantische oppervlak glas in lood laat een mooi spel van licht en kleuren zien. Het is ook nog markt dus er komen ook nog geuren bij. Het fruit ruikt heerlijk. We kopen nectarines en gaan de stad uit. De plaats waar we heen gaan is een echte voorstad van een grote stad en een vliegveld. Een hoofdstraat wat hotels en dat was het. De keuze valt op een hotel. Voor €22,00 eindelijk een eigen kamer. Als ik gedoucht heb droog ik me af met een gewone handdoek. Heerlijk voelt dat een keer niet die sneldrogende lap te hoeven gebruiken. Als we voor het hotel zitten dan........het is onvoorstelbaar maar komen Thomas en Heike aan. Zonder afspraak hebben ze hetzelfde hotel gekozen. Dan blijkt Heike ook nog jarig. Dat moet gevierd worden. Ze trakteert op bier en tapas. We gaan vervolgens eten bij een restaurant waar we ook voetbal kunnen kijken. Het is wel schandalig dat bij het begin ik de eerste regels van het Duitse volkslied moet zingen voordat zij verder gaan. Ik moest dat enkele dagen geleden toen Engeland speelde. Hoe dan ook we hebben een erg gezellige avond gahad met de nodige sangria. De avond kon helemaal niet meer kapot toen Duitsland de winnende treffer maakte in de. O ja in de laatste minuut. Iets wat ik als kenner in het begin van de avond al voorspeld had. Wat mij betreft mogen er meer van zulke avonden komen.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ine van keulen:
    23 juni 2018
    Een mooie dag met veel gezelligheid.Duitsland weer geluk.,leuk voor je Duitse vriendenEn alweer prachtige foto s .Tot morgen en succes weer gr ine.
  2. Berry:
    24 juni 2018
    Het wordt een traditie bij de Deutsche Mannschaft: in de laatste minuut toch de winst nog binnen halen. Dit keer is het ze gegund, want de Zweden voetbalden zeer afwachtend. Mooi dat je het op deze manier mee hebt kunnen vieren. Maar als ze straks tegen de Belgen moeten wordt het anders. Dan proosten we liever met fritten en abdijbier op de overwinning. Allee Bart, viel Spaß morgen ! Nog zo'n 300 te gaan....
  3. Miranda marcelis:
    Succes vandaag Bart ☘️Gr Miranda
  4. Ineke van der pennen:
    24 juni 2018
    Heerlijk hoor die liedjes van vroeger,en dan vooral lekker hardop zingen. Wauw Bart nog 300 km en dan is je doel bereikt.succes vandaag weer.
  5. Ad Peeters:
    24 juni 2018
    Nog 300 lootjes Bart met jou instelling wegen ze zeker niet te zwaar. Heel veel succes vandaag.
  6. Liesbeth:
    24 juni 2018
    Weer een prachtig verhaal, wat heb jij veel mensen leren kennen op je tocht. Nu nog de laatste 300 km en dat gaat je zeker lukken. Gr liesbeth
  7. Hermann:
    Hallo Berry,

wer weiß schon wie es kommt!?
    Die Fußball-Weltmeisterschaft ist wie der Camino. Jeden Tag was Neues. Dennoch ist die Freude über Altbekanntes groß z.B ein richtiges Handtuch, die Musik aus der Jugend oder das Spiel gestern Abend.

Wenn Duitsland gewinnt, gibt es hier auf dem Camino erst mal Sauerkraut mit Eisbein😎
  8. Ton:
    24 juni 2018
    Beste broer. Gisteren je verhaal gemist. Inderdaad Leon heeft een geweldige kathedraal maar de stad is ontzettend toeristisch een juiste keuze om wat kilometers eraan te plakken.
    Feest:
    Een leven zonder feesten is als een weg zonder pleisterplaats.
    Broer Bon camino
  9. Yvonne en Anita:
    Bart
    Nog 300 km en dan heb je je einddoel gehaald! We zien je hier nog gaan vanaf het Hasselt kappel, we hebben je uitgezwaaid en nu ben je er al bijna, je gaat het straks nog missen al die vrienden die je hebt gemaakt en al die mooie momenten. Maar dit gaat niemand meer van je afpakken en je bent een hele grote ervaring rijker......zet hem op Bart en geniet van de laatste kilometers wij zijn trots op je. 😘😘