Dag 82 Bercianos Mansilla de las Mulas 26,5km

22 juni 2018 - Mansilla de las Mulas, Spanje

Het beloofd wederom een warme dag te worden. Ik ben al voor de wekker wakker en zet het alarm maar vast uit. Spullen inpakken en vertrekken. Er staat een heerlijke bries wat het lopen erg aangenaam maakt. Na 7 kilometer even een ontbijtje. Koffie met een sandwich. Ik bestel een ham cheese sandwich en de vrouw stelt me allerlei vragen. Ik versta er niets van dus zeg maar op iedere vraag si. Als ik op het terras aan de koffie zit wordt mijn broodje gebracht. Broodje met kaas, gebakken ham, sla, tomaat en saus. Hermann zit hier al even en zegt wow dat ziet er lekker uit dat wil ik ook. Wat heb je besteld. Ik vertel hem het verhaal en zeg hem dat het een si, si, si broodje is. Als er andere mensen stoppen adviseren we ze om ook een si, si, si broodje te nemen en zo heb ik een nieuw broodje geïntroduceerd.
Naar mate de dag vordert wordt het warmer en warmer. Ik arriveer bij een grotere plaats met nog 6km te gaan. De wind is gaan liggen en ik neem een besluit om de laatste kilometers met de taxi te gaan. Dan komt Hermann teruggelopen. Ik vertel hem van mijn idee en hij sluit zich meteen aan. Op het terras zitten ook nog 3 Engelse vrienden te wachten op hun vierde metgezel. Hij heeft problemen dus ligt wat achter. Ik ben deze 4 al vaker tegen gekomen. Als ook hij eenmaal is gearriveerd lopen er alvast 2 verder. Ik bied hem aan om ook gebruik te maken van de taxi. Hij is snel om. Met zijn drieën stappen we in en laten ons voor 7 euro naar de plek van bestemming brengen. En wat denk je? Zonder het af te spreken zien we de Duitse en zuid Afrikaanse familie daar ook weer. En dan wordt er ook nog Bavaria getapt. En op deze manier eindigt de dag toch weer onverwacht. De woorden van gisteren gaan weer door mijn hoofd. Je moet van de Camino genieten ipv er onder te lijden. Morgen een rustdag. Met de bus naar Leon en na de stad te hebben bezocht een 10km lopen naar de eerste albergue.

1. Miranda marcelis:
    22 juni 2018
    Oh geweldig. Hermann word nog je maatje. Wat leuk dat je elke keer dezelfde tegen komt. Zoals ik lees heb je het goed na je zin
    Fijn omdat te lezen. Succes morgen ☘️Gr Miranda
  2. Ad Peeters:
    22 juni 2018
    Geweldig Bart je komt veel bijzondere mensen tegen wat een saamhorigheid. Geniet van je rustdag en weer veel succes verder met het lopen en op naar het volgende prachtige verhaal
  3. Andre:
    22 juni 2018
    Je gaat naar de Seat stad? Wa leuk en geniet van je vrije dag, ik vind trouwens dat je maar weinig ‘verlof’ hebt genomen. Zijn je dagen op😉 Met nog minder dan 400km voor de boeg schiet het toch wel heel aardig op. Ik weet niet wat je ‘schema’ is voor je aankomst in Santiago, maar ik denk zo dat je je einddoel bereikt binnen je gestelde termijn. Goed hoor, succes en geniet.
  4. Berry:
    22 juni 2018
    Na de langste dag morgen dus een iets relaxtere oplossing. Hollenboer (vreemde naam in jouw hele verhaal !) zong het al: "Bussie komt zo..." Het zal je trots zijn dat je toch nog 10 km zelf in de benen wilt hebben. En dat met die warmte. Wel op tijd drinken, Bart. Si si .... maar het mag ook wel iets pittiger zijn ! Enne... blijven zingen !
  5. Ine van keulen:
    23 juni 2018
    Vruenden om je heen, si si broodje en een Bavaria .Jou dag kan niet meer stuk .Morgen een halve rustdag en wat kilometers en dan kom je er ook.Succes weer en sluit de dag weer mooi af .groetjes.
  6. Ineke van der pennen:
    23 juni 2018
    Hier is het fris hoor.de fleecedeken wordt weer gebruikt als we s"avonds op de bank hangen.
    vanaf volgende week ook hier erg warm,dus ik hoop dat het voor jou wat minder warm word tijdens het lopen. Nog ff Bart en dan is je doel bereikt.wat een prestatie kerel.Santiago komt steeds dichterbij nu. neem vandaag je rust en geniet.
  7. Melanie:
    23 juni 2018
    Beste Bart, ik wens jou en je pelgrimsfamilie (Hermann, Heike, Thomas en alle anderen) een prachtige reis op de Jakobsweg. Leuk dat je elkaar hebt gevonden. Ik ben blij dat je een reisblog hebt. Dus mijn kinderen en ik kunnen een beetje met ie mee lopen. Mijn kinderen willen vandaag ook een si si si broodje voor het ontbijt😊. Veel groeten en een leuke tijd van Melanie (echtgenote van Hermann the German met de kinderen Amelie en Laurenz)
  8. Gerrie govers:
    23 juni 2018
    Vandaag komen er veel si si si broodjes op tafel 🤣🤣.
    Vast bij Loef 40 ook !!
    Wat moet het leuk zijn om telkens je ” vrienden “ op je pad te ontmoeten. Dat gaat een hechte vriendschap worden !
    Bart, wij wensen jou veel loopplezier voor de kilometers die nog komen gaan ... groeten van ons
  9. Henk en Jeanne Veltmeijer:
    23 juni 2018
    Hoi Bart, zal wel wennen zijn bij thuiskomst...… Geen si,si,si broodje, geen bavaria voor je naar je werk gaat, geen bijzondere ontmoetingen meer maar op je fietsje naar je werk, binnen zitten tot je weer losgelaten wordt en op tijd naar bed voor weer een nieuwe (werk-) dag. Dus; geniet er nog maar eens goed van, dat doe je trouwens al de hele reis...…… Let wel, zoals met zo veel dingen het geval is; dit doe/mag je geen 2e keer!