Dag -77, -57, -15

-77
Een heerlijke zonnige koude dag. Met Leen en Jord weer op pad. Dit keer een tocht zonder fotowedstrijd. We hebben een moeilijke opstart. Gisteren Teun zijn verjaardag gevierd. Te laat naar bed en te veel biertjes. Maar een thuiswedstrijd. Starten bij Boerke Mutsaers. Het is druk vandaag. Als we op de Rechte Heide zijn zitten we op het parcours van een hardloopwedstrijd en mountainbikers.

-57
Weer een tocht vanuit Boerke Mutsaers. Dit keer alleen met Jord . Aan de ene kant heerlijk wandelweer met een heerlijk zonnetje.  Aan de andere kant kleine dwarrelende sneeuwvlokjes en af en toe een harde wind die een gevoelstemperatuur van -3 veroorzaakte. Brrrrr erg koud. Maar dit verdween weer toen we het waterwingebied in liepen rond de Gilzerbaan. Prachtige lommerrijke opgeving met schitterende waterpartijen. Na enkele weken internet shoppen stond deze tocht in het teken van mijn grote kledingkeuze. Lichtgewicht sneldrogende kleding. Het zit als gegoten dus wat mij betreft goedgekeurd.

-15
Het kwam er de afgelopen weken maar niet van. Dan toch maar vandaag. Het is weer onder nul met een gevoelstemperatuur van -5. Tering wat is het koud wanneer de wind opsteekt. Toch voelt de lichtgewicht kleding niet verkeerd. Jolanda vergezeld me vandaag. We hebben afgesproken naar Ger en Annelies te lopen. Een tocht van zo'n 15km. Het belangrijkste doel is om te kijken hoe de rugzak bevalt. Na anderhalf uur komen we op onze pauzeplaats aan en genieten we van een heerlijke bak koffie en nog belangrijker een heerlijk warme plek om te ontdooien. Na een half uurtje gaan we weer. Anderhalf uur lopen naar huis blijkt toch aan de lange kant dus besluiten we toch nog maar een pauze in te lassen. Bij............? Laat Boerke Mutsaers nou toch op de route liggen. Al met al weer een culinair tochtje.
Heerlijk.

1. Gerrie govers:
    18 maart 2018
    Gezellig om zo je tocht uit te proberen .de laatste loodjes , want april is het zo. Veel succes met de voorbereidingen.

Groeten.Anno en Gerrie
  2. Annelies:
    18 maart 2018
    Gezellig om deze"poolreizigers"wat op te warmen met een bakse koffie☕️, wat hadden ze een koude snoeten.
  3. Ineke van der pennen:
    19 maart 2018
    Wat is het een mooi gebied om te wandelen.
    En zo dichtbij. prachtig.
    Succes met de laatste voorbereidingen Bart.
  4. Jan van Ierland:
    31 maart 2018
    Hey Bart, om te beginnen natuurlijk van harte gefeliciteerd. Je zou het bijna vergeten. Ik kan vanmiddag niet bij het uitzwaaien zijn, maar ik wens je heel veel sukses bij deze nieuwe uitdaging en hoop van harte dat je de antwoorden op je vragen tegenkomt. Ook voor Jolanda veel sukses (en rust) natuurlijk. ZOEK JEZELF BROEDER!
  5. Richard Jonkers:
    31 maart 2018
    Bart we gaan je volgen. En dat vanaf de dag dat je 56 bent geworden. Natuurlijk van harte daarmee. Spannend zo'n reis. We wensen je heel veel plezier en onthaasting tijdens je trip. We zijn erg benieuwd naar de verhalen.

Ellen en Richard