Dag 45 Limoges Flavignac 28,4km

16 mei 2018 - Flavignac, Frankrijk

Weer zo'n andere dag. Voor dag en dauw opgestaan en de deur uit. Gisteren kreeg ik nog een tip dat ik het water moest volgen ipv door het centrum. Niet dat het betreft kilometers korter is maar het voorkomt wachten bij verkeerslichten. Het is een grauwe sombere dag en het lopen in de buitenwijken van een grote stad maakt het er niet leuker op. Uren lopen om weer een beetje in landelijk gebied te komen. Ik heb een heerlijk belegd stokbroodje bij voor de lunch. Als ik voor 12.00uur zit te lunchen zie ik dat ik net over de helft ben. Dat moet dus goed gaan komen. Het weer wordt ook wat beter dus bespeur ik ook wat optimisme bij mezelf. Sterker nog ik merk dat ik begin te fluiten. Zo even kijken waar ik ergens op de route zit. Tering, verkeerd gelopen. Ik zit ongeveer 1,5 km verkeerd en vanwege de vele watertjes kan ik niet meer terugkomen op de goede weg. Dan maar terug. De hele drie kilometer voor niets. En dan ook nog de tijdsdruk. Ik besluit dan toch maar een lift te proberen naar de volgende plaats en dat lukt. Ik hoef nog maar een kilometertje te lopen en zit weer op de route. Door deze pech en het mazzeltje wordt het toch nog een wandeldag van 25km. En vroeg vertrokken dat betekent dus ruim op tijd binnen. Even melden op het gemeentehuis en de kosten voldoen van €10,00. Vervolgens naar de gite waar met mij alle 4 bedden bezet zijn. Ik zit daar samen met een Fransman die mij vandaag al een keer als een turbo voorbij is gekomen en een Nederlands stel Ignas en Ineke uit Den Bosch. Deze was ik al tegengekomen in Troyes en Chablis. Zij hebben de regendag gebruikt als openbaar vervoer dag. Ik kom als laatste binnen en kijk bezorgd naar het stapelbed waar ik boven in moet. De Fransman ziet mij zorgelijk kijken als ik het bed inspecteer. Hij biedt aan om zelf boven te gaan liggen zodat ik onder kan. Zou het hoffelijkheid zijn of zelfbescherming. Mijn Frans is te slecht om het hem te vragen. Het culinaire hoogstandje van gisteren kan ik niet overtreffen. Ik heb niets meer in de tas dus pak maar een blik ravioli. Het is warm en het vult. Onze Franse collega gaat om 21.00uur slapen dus ik zit nu buiten mijn blog te schrijven. De zon is inmiddels weg en het koelt stevig af. Ik zal er ook wel op tijd inliggen denk ik. Ik hoop wel dat ik morgen een slaapplek heb want tot op heden wordt er niet gereageerd op de telefoonnummers. Maar ach, dat zien we morgen wel.

1. Ton:
    16 mei 2018
    Beste broer. Ik zie aan de foto's dat de koeien toch je hart hebben gestolen. Ik denk dat er iets herkenbaars in hun uitdrukking zit wat jou erg aanspreekt. Nieuwsgierig / kont in de wind/ smekende koeienogen etc.
    Slapen:
    Slapen is geen geringe kunst; men moet er een hele dag voor wakker blijven.
    Broer Bon camino
  2. Liesbeth:
    16 mei 2018
    Weer een mooi verhaal
    Hopen op een slaapplek morgen maar dat lezen we wel
    Loop ze morgen
  3. Berry:
    17 mei 2018
    Al het goede komt van boven, zegt de Fransman, en hij laat een stevige wind ! Het weer mag wel wat beter, verkeerd lopen is chagrijnig en ravioli uit blik is noodrantsoen. En ondanks dat alles fluitend de dag doorkomen, je moet het maar kunnen. Ondertussen is het anderhalve maand geleden, dat we in een kring stonden in ons kapelleke. Al die mensen die dachten: "Bart, jongen, waar begin je aan ?" die krabben zich nu achter de oren. "Sacre coeur, notre Bas est un champion, il va réussir !" En zôo ist !
  4. Wendy:
    17 mei 2018
    Vanuit een strandhuisje in Vlissingen, met de schepen op de achtergrond weer genieten van jouw verhaal. Ik ben 2 dagen van huis. Goed te doen, heel veel zin in, maar ook fijn om straks weer thuis te zijn.
    Hoe fijn moet het zijn om te weten dat er weer bijna een beetje thuis naar je onderweg is.
    Fluit nog even lekker door, geniet en leef.
  5. Miranda marcelis:
    17 mei 2018
    Succes met het vinden van een slaap plek vandaag ☘️Gr Miranda
  6. Ineke van der pennen:
    17 mei 2018
    Bart hopelijk heb je goed geslapen in je stapelbed. een goede nachtrust is heel belangrijk, nu hopen dat de meneer die boven je lag ook geslapen heeft hi hi.
    nog even en dan zie je jouw Jo en merel weer. heerlijk vooruitzicht om die weer ff goed te kunnen knuffelen.ze tellen de uren af Bart.
    hopelijk vandaag een betere dag wat het weer betreft. geniet van je mooie uitzichten en succes.
  7. Yvonne en Anita:
    17 mei 2018
    Nou Bart, we blijven elke dag uitkijken en genieten van je verhalen. Hoop voor je dat het weer iets beter wordt voor je. Niet te warm maar dan droog. Lekker voor je dat het thuisfront er weer aan komt. Geniet ervan. Zodat je de tweede helft van je avontuur ook nog door komt maar daar zijn we van overtuigd dat dat je gaat lukken. Je bent een kei.