Dag 34 Nevers Apremont sur Allier 18km

5 mei 2018 - Nevers, Frankrijk

Voordat we de deur van de eetzaal open deden hoorden we het al. Ons Duits boeren echtpaar liet horen dat zij er waren. Ook Guido zat aan zijn ontbijt. Ik had hem een dag eerder al ontmoet bij de receptie. Ik zag zijn fiets staan met bepakking en natuurlijk zo trots als hij is de Limburgse vlag. Hij is afkomstig uit Cedier en Keer en is in zijn eentje onderweg. Ton had meteen een gesprek natuurlijk als ervaringsdeskundige. Na het ontbijt hebben we de lunchpaketten gemaakt. Wat heeft Ton veel eten bij zich. Broodjes, beleg , nog meer haring, kippenvleugeltjes, eieren (een brander om deze te bakken), bananen en van alles te drinken. We houden het bij een paar belegde broodjes en een banaantje. De route is vrij vlak vandaag, geen mooie vergezichten. Leuk om met Teun te lopen. Even bijgepraat hoe het hem op school vergaat. En gesproken over mijn waarom en míjn ervaringen tot dusver. Ik vind het bijzonder om met je kind te kunnen praten over je mooie momenten maar ook over je slechte momenten. Vanwege het vlakke terrein, het ontbreken van de rugzak en het mooie weer gaat het voorspoedig. Het kind moet natuurlijk weer regelmatig van de gebaande paden afwijken. We komen op ons eindpunt aan. Jammer dat Teun het meest perfecte Franse dorpje ziet. Niets geen verval of leegloop. Alles ziet er hier onderhouden en strak uit. We zitten in Apremont sur Allier. Dit is een middeleeuws dorpje aan de rivier Allier bekend om zijn bloemenpracht. Het lijkt wel of we in het land van Laaf terecht zijn gekomen. Het wachten is totdat eer eentje naar buiten komt.
Ton heeft na ons vertrek onze Duitse vrienden nog gezien. Die waren om 11.00 nog niet vertrokken ofschoon ze voor de 30km willen gaan. Ik ben benieuwd wat hoe uiteindelijk de dag is verlopen. Bij terugkomst zien we Frank en Peter zitten. We spreken af om na het eten samen nog wat te drinken. Ton tovert nog wat nootjes uit zijn SRV auto en we drinken nog wat oranjebitter. Als we afgevuld naar onze kamer gaan haalt Ton nog een tweede fles tevoorschijn. Als de twee flessen naast elkaar staan zien we dat we de afgelopen dagen een fles rum hebben opgezopen. Dezelfde kleur dat wel. Maar slapen zonder de smaak van de oranjebitter dat niet. Dus als nachtmutsje een oranjebitter. De echte dit keer. De cirkel is rond. We zijn geëindigd zoals we begonnen zijn. Oranje boven.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Miranda marcelis:
    5 mei 2018
    Wat een heerlijk gevoel dat je met Teun lekker samen kunt wandelen. Toch weer fijn om samen ff bij te kletsen de dag zal wel snel voorbij zijn gegaan. Succes Bart ☘️ Gr Miranda
  2. Berry:
    5 mei 2018
    Opvallend: sinds Ton er is heb je het over (A)laaf ! Vis moet wel zwemmen, maar om hem nou meteen te verzuipen in rum en oranjebitter ?! Prachtige foto van vader en zoon, die
    heb je de komende weken bij je als herinnering aan een mooie dag. Da' s wel wat anders dan ezels en koeienkoppen, hoewel die er ook mochten zijn! Sterkte morben aan Tonbijt.
  3. Harriette Mutsaers:
    6 mei 2018
    Wat een bijzonder moment met jullie Teun.
    Mooie foto trouwens.
    Veel wandel plezier samen.
  4. Linda:
    6 mei 2018
    Smaken rum en oranjebitter hetzelfde dan 🤔? Gelukkig dat jullie het beide lusten!

Fijn dat Ton de ‘belevingsronde’ gewoon naar jou toebrengt! Hopelijk is er nog plek in je rugzak om wat mee te nemen.

Voor vandaag weer veel succes gewenst!
  5. Els:
    6 mei 2018
    Wat een mooi moment, een gezellig gesprek tussen vader en zoon ,en twee broers.
    Ook vandaag weer een mooi verslag met mooie foto's. Ook ik wist niet dat jullie drankjes dezelfde kleur hebben.
    Tja dan raken die flessen eerder leeg.
    Gisteren tijdens het bevrijdingsconcert in Tilburg werd door jullie petekind jouw lievelingsdier nummer uit Schotland solo gespeeld, dus was je in gedachte even extra bij ons en de vele honderden bezoekers.
    Voor vandaag gezellige meters maken en genieten van elkaar en de omgeving.
    Groeten uit Boxtel