Dag 33 Guèrigny Nevers 14km

4 mei 2018 - Nevers, Frankrijk

Gezien de korte afstand van vandaag besluit ik maar uit te slapen. Ik geef mezelf een half uurtje. Het is lekker weer. Sterker nog, met 20graden is het meteen best warm. Ik voel dat de lange etappes van afgelopen dagen er toch wel inhakken. Ik doe het dus op mijn gemak. Wanneer ik op mijn eindbestemming aankom realiseer ik me dat dit ook de plek is waar Bernadette ligt. Ze ligt nog geen 3minuten van ons vandaan. Bij het in checken hoor ik een bekende stem. Het Schotse echtpaar. Zij hebben zojuist ook ern beziek gebracht asn haar. Ik besluit haar ook maar even op te zoeken. Ofschoon er een bordje staat geen foto's probeer ik toch een foto te maken. Dan wordt de stilte abrupt beëindigd. Er komt een buslading Aziaten binnen. Hoezo geen foto's maken. Van alle posities worden plaatjes geschoten. Het toppunt zijn wel de selfies die gemaakt worden met Bernadette op de achtergrond. En maar lachende gezichten. Als ik buiten op Ton en Teun wacht komt ons Duitse echtpaar aanlopen. Als ik vraag hoe dat kan leggen ze me uit wat ze allemaal met de bus en taxi hebben afgelegd. Ik snap het. Dan zie ik plots een bekende auto. Ik ben blij ze te zien. Eerst de auto uitladen. Ton heeft voor een weeshuis eten en drinken meegenomen. Eerst maar een haring achterover tikken. Als we de kathedraal bezocht hebben en we weer terug op de kamer zijn pakken we nog een tompouce en een oranjebitter om op Ton zijn lintje te proosten. Heel lang doorgaan zit er niet in. Zij zijn moe van de reis en ik moet nog bloggen. Vanaf 22.00 doet ieder zijn ding en komen de eerste slaapgeluiden. Heerlijk dat alles zo lekker vertrouwd is.