Dag 32 Saint Révérien Guèrigny 35,1km

3 mei 2018 - Guérigny, Frankrijk

Ik ben geen ochtendmens. Of beter ik heb in de ochtend het liefste rust om me heen. Nou dat lukt niet met ons Duits boerenechtpaar. Ze zijn zo aanwezig. Het zijn geen verkeerde mensen maar toch. Ze zijn ook diep gelovig. Brigitte vroeg of ik het goed zou vinden wanneer ze voor het herstel van mijn enkel zou bidden. Natuurlijk vond ik dat goed en meteen pakte ze mijn handen en begon te bidden. Ze knielde en pakte mijn enkel vast en bleef bidden. Na de korte ceremonie was het echt tijd om te vertrekken. Volgens de route 35,1km. Volgens google 30km maar dan moet ik wel de nationale wegen volgen. Na een uurtje lopen krijg ik een lift van een jonge kerel. Hij kan me naar mijn eindbestemming brengen maar dat hoeft nou ook weer niet. Door dit meevallertje kan ik wel de route van het boekje verder volgen. Rond de klok van 12 val ik neer in de berm voor de lunch. Het is een koude pasta, overschotje van gisteren. Op een gegeven moment hoor ik : u bent pelgrim? Ik word aangesproken in het Nederlands. Het zijn Anita en Frank. Zij lopen van Lourdes naar Vezelay en zíjn dus bíjna op hun eindbestemning. Blijken ze ook nog uit Tilburg te komen. Hartje Frankrijk loop je Tilburgers tegen het lijf. Wanneer ik bij de gite aan kom blijkt het gemeentehuis nog een kilometertje verder te liggen. Venijn en staart blijven terugkomen. Op de terugweg even boodschappen doen. Ik ben moe. Ik merk daar de lange etappes van de laatste dagen er toch in gaan hakken. Morgen 14 naar Nevers . Kijken of Bernadette er nog ligt en wachten tot Teun en Ton er zijn. Ik heb er zin in.

1. Miranda marcelis:
    3 mei 2018
    Oh wat gezellig dat Teun en ton komen. Gezellig Ff voor je bij kletsen. Succes met het lopen ☘️ Gr Miranda
  2. Yvonne en Anita:
    3 mei 2018
    Wat een leuk vooruitzicht dat Teun morgen komt, dat is echt iets om naar uit te kijken. Geniet ervan en veel plezier samen ook met je broer😘
  3. Ton:
    3 mei 2018
    Beste broer. Veranderde ligt er nog. Ik hoop dat je erin slaagt om een foto te maken. De controle is streng. Het was lekker te horen dat je voor ons het slapen al hebt geregeld voor 2 nachten. Teun en ik hopen morgen in de namiddag in Kevers te zijn. Wij verheugen ons erop.
    Weg:
    Baan zelf een weg op een steil, doorni g en smal pad en anderen zullen later een brede weg voor je maken
    Broer, Bon camino en tot morgen
  4. Vincent:
    3 mei 2018
    Hee Bart, ik krijg ff een koude rilling als ik lees dat je bij je enkel gepakt wordt, moet ik ff niet aan denken! Morgen veel succes en geniet van je visite! Hallee!
  5. Liesbeth:
    4 mei 2018
    Bart heel veel plezier samen met Ton en Teun.
    Groetjes.
  6. Ineke van der pennen:
    4 mei 2018
    Bart nu een paar dagen wat rustiger aan doen met de kilometers.
    geniet van die twee kanjers die je komen bezoeken.
  7. Marjon:
    4 mei 2018
    Wandel ze weer vandaag, maar dat moet lukken met die verwende enkel 😉. Veel plezier met Ton en Teun.
  8. Andre:
    4 mei 2018
    Enkel, Dubbel, Tripel, ik kan die biersoorten niet meer bijhouden 😉 Maar geniet van de aanwezigheid van Teun en Ton met mooi weer en veel loop plezier....
  9. Berry:
    4 mei 2018
    Tilburgers zijn net als onkruid, je komt ze overal tegen ! Maar... daar is niks mis mee.
    "Hier zèk, zik."
    "Dè zie'k, zeej."
    "Waormee ? zik."
    "Meej zaand, zeej."
    "Meej zaand ??? zik."
    "Mee zeezaand,zeej !" Oud gezegde nog van Anna.
    Vandaag nog meer Tilburgs en een bietje Amsterdams.
    Samen op pad, drie musketies die uitvechten wie de grote rugzak draagt ?!
    Heel veel plezier en de groeten Teun, Ton én onzen Bart !