Dag 31 Le Chemin Saint Révérien 31,2km

2 mei 2018 - Saint-Révérien, Frankrijk

Wat een heerlijke plek is dit onderkomen en wat een gastvrije vrijwilligers heb ik getroffen. Na het ontbijt wordt ik uitgezwaaid door Petra en Louis. Tijdens de afdaling uit het dorp blijf ik me vergapen. Ik stop maar met de uitzichten fotograferen. Tien meter verder denk ik dat die toch weer bezig is. Zoals gezegd loop ik niet de route maar wijk af. Na een uurtje kom ik Joe tegen. Het is zijn 6e camino. Dit jaar van Vezelay naar Limoges. Hij is advocaat in Melbourne en loopt om tot rust te komen. Hij roept me toe: It's amazing Bart. En daar is geen woord van gelogen. Tijdens een van de afdalingen wordt ik ingehaald door een fietser die bepakt en gezakt met groot tempo naar beneden gaat . Bon camino, schreeuwt hij naar mij. Een wens die je regelmatig hoort. Zoals iedere dag sta ik regelmatig stil om van de stilte en de omgeving te genieten. Ik geef toe dat dit bergop vaker is dan bergaf. Vandaag weer sinds lange tijd lekker gewandeld. Bij aankomst op mijn overnachtingsadres blijken er al twee mensen te zijn. Bryony en Faz uit Edinburgh. Faz is een gepensioneerde docent aan de universiteit. Hij en zijn vrouw spelen iedere avond een paar partijtjes schaak. Daar komt vanavond niet veel van omdat ook Werner en Brigitte hier zijn. Zij zijn nogal aanwezig. Faz stelt voor een flesje wijn open te trekken. Gezellig borreltje en wat praten. Vandaag trouwens nog een dr Doolittle ervaring gehad. Op een moment liep er een ezel met me mee in het weiland. Toen we elkaar aankeken en ik iaa zei begon hij er lustig op los te balken. Ik keek om me heen. Niemand te zien. Ik dacht wat kan mij het schelen. Uiteindelijk weet ik niet of we elkaar begrepen hebben.

1. Berry:
    3 mei 2018
    Met het vooruitzicht van een huwelijksmaaltijd is het natuurlijk lekker lopen. Maar .. het roept wel een aantal vraagtekens op. Bijv. Wie is nou precies de ezel, is het huwelijk elke dag een schaakwedstrijd ? Is het blik bier een verwijzing naar je trouwjaar ( '86 ?) Ging de huwelijksreis naar Italië (pasta als wittebrood ?) Het is allemaal veel te ver gezocht, maar je hebt vast en zeker vandaag herinneringen opgehaald ! Voor morgen weer net zoveel loopplezier.
  2. Miranda marcelis:
    3 mei 2018
    Haha. Geweldig die ezel. Bij deze nog gefeliciteerd met je trouwdag. Succes morgen weer met je wandel route. ☘️ Gr Miranda
  3. Ineke van der pennen:
    3 mei 2018
    Goedemorgen Bart. Allereerst gefeliciteerd met jullie trouwdag gisteren.
    Tof Bart dat het lopen weer lekker ging.
    nog paar daagjes en dan komt je broer, hoe mooi is dat.
    veel loopplezier vandaag en geniet vooral van de mooie uitzichten.
  4. Dion Rohde:
    3 mei 2018
    Tof dat je de drive weer gevonden hebt. Uiteraard ook nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. Heb ook altijd geweten dat je met ezels om kan gaan. DUSSSSSSS 😁.
  5. Harriette Mutsaers:
    3 mei 2018
    Wat fijn te horen dat je een heerlijke wandeltocht hebt gezet. Ook nog een van behoorlijk wat kilometers. 👍
    Er brandt en kaars voor je in de kapel.
    Succes maar weer..
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal
  6. Ton:
    3 mei 2018
    Beste broer. Als ik dit lees merk ik dat de flow er weer inzit. Het zijn niet alleen de verschillende mensen maar ook de verschillende dieren onderweg die je pelgrimage zoveel kleur en energie geven. Trouwens nog van harte met je trouwdag. Ik verheug me op vrijdag a.s. Dan zien we elkaar in Kevers.
    Huwelijk:
    Een gelukkig huwelijk:het huwelijk van optimisme en energie.
    Broer, Bon camino
  7. Annelies:
    3 mei 2018
    Fijn dat de pas er weer in zit, geniet van alles wat je tegenkomt.
    Maar dat lezen we elke dag weer ,zelfs de kleine dingen kunnen tellen mee zoals een groet van een ezel krijgen,en je over de streep trekt om terug te groeten,
    Annelies
  8. Yvonne en Anita:
    3 mei 2018
    Wat een leuk verhaal weer. Ik zie het helemaal voor me je gesprek met die ezel 😂😂
  9. Emma:
    3 mei 2018
    Hoi bartje wat geniet we van jou verhaalen emma vraagt iederen morgen en heeft bart al geschrijven waar ik op antwoort ja emma zal ik voor jou voor lezen ze vind ok zo leuk wij alemaal wat mooi fotto o ja gefciteerd met trouw dag bak maar lekker glasje wijn op die zal daar wel lekker zijn groetjes boompjes