Dag 91 Triacastela Barbadelo 22,28km

1 juli 2018 - Barbadelo, Spanje

Ik word wakker van mijn wekker. Lekker de hele nacht doorgeslapen. Niet eruit om het toilet te bezoeken (ook weer een voordeel van geen bier). Ik ben de eerste die wakker is dus ben niet gestoord door vroege wandelaars. Ik ben nu diegene die de rest stoort. Vandaag is er een keuzemogelijkheid om naar Sarria te gaan. Langs de rivier lekker vlak 24km of de heuvels in 19km. En ondanks dat ik een hekel heb aan klimmen kies ik toch voor de laatste optie. Het gaat ondanks de klim goed. Het weer is lekker dus een geweldige wandeldag. Doordat ik in gesprek raak met een Braziliaans stel mis ik een aanwijzing en loop verkeerd. Uiteindelijk maar enkele honderden meters. Genoeg om een groep schooljeugd mis te lopen. Misschien wel honderd kletsende jongeren. Ik ben bang niet de enige die ik tegen ga komen. Na twee uurtjes pauze op een erg mooie plek. Koffie sap fruit brood en alles voor donativo. Hoe mooi dat dit er nog is.
Uiteindelijk ben ik blij dat ik er ben. We zijn verder gelopen. Het boek gaf de plaats Sarria aan maar vanwege de drukte in deze stad gaan we wat verder. Het is een kleine rustige auberge. Ook Anna Patrice en Catherine zijn hier. We hebben het weer erg gezellig. We spreken ook wel eens over het einde. Nog enkele dagen. We gaan het allemaal missen. En we hopen allemaal iets van het mooie mee naar huis te kunnen nemen. We zullen zien.

1. Berry:
    2 juli 2018
    Eén ding is wel duidelijk, je zult heel veel moois mee naar huis nemen. Zoveel beelden en herinneringen, zoveel verhalen. Waarschijnlijk heb je een heleboel (nog) niet "op papier" gezet. De trouwe volgers zullen het lezen gaan missen, maar... bij een goeie pint krijgen we zeker nog het een en ander te horen. Succes weer morgen en geniet met maten !
  2. Miranda marcelis:
    2 juli 2018
    Inderdaad blijven mooie herinneringen voor je. En dat neemt niemand van je af. Je kunt dan weer een wens van je boek afstrepen. En je kunt dan gewoon zeggen dit heeft ons Bartje toch gewoon weer gefixt ☘️Gr Miranda
  3. Ad Peeters:
    2 juli 2018
    Super Bart, op weg naar de laatste loodjes. Succes vandaag.
  4. Colet en Jef van gerven:
    2 juli 2018
    ULTREIA Bart, nog effe volhouden. Stoor je maar niet teveel aan de klassen met schoolkinderen en de bus vol met Japanners etc. Allemaal 100 KMS lopers. Och ja, ieder zènne meug zou ons moeder zeggen. Suc6 verder en hou het recht. Groet, Jef en colet.
  5. Ruud de Groot:
    2 juli 2018
    Iedere dag kijk ik weer uit naar je dagelijkse verslagen, aan de ene kant jalours op je, en aan de andere kant wat een eind. Maar daarom ook een geweldige prestatie en voor jou een ervaring die je nooit meer vergeet. Ik ga dit hier lezen erg missen. Petje af.
  6. Ton en José:
    2 juli 2018
    Bart, je bent 'r bijna. Ook die laatste kilometers zal je halen, Je reisverslagen en prachtige foto's zal ik echt gaan missen.
    Ik wens je deze laatste dagen nog veel wandelgenot en leuke contacten met je mede Camino-gangers… nog effe volhouden!
  7. Jose Rasenberg:
    2 juli 2018
    Ha die Bart vanwege de bruiloft van onze zoon liep ik 2 dagen achter maar ik heb je weer ingehaald. Toevallig vandaag een pelgrim op de fiets tegen gekomen bij ons in het mooie Brabant en hem een bon camino ( zo was het toch) gewenst. Nog veel wandelplezier hoor op de laatste kilometers.
  8. Ine van keulen:
    5 juli 2018
    Even niet gereageerd ivm vakantie .Het gaat nig steeds goed .