Dag 49 Périgueux Château de Puyferrat 25,6km

20 mei 2018 - Périgueux, Frankrijk

Vandaag op pad met Merel. Ze had gevraagd om een uitdaging en zo te zien aan de hoogtelijnen op de kaart zat er dat in ieder geval wel in. De opstart was wederom op het gemak. We hadden ervoor gekozen de buitenwijken van Périgueux maar te laten voor wat ze zijn. We zouden in het eerstvolgende gehucht beginnen. Om daar te komen moesten we al een eind de hoogte in. Gelukkig dacht ik dat hoeven we niet te lopen. Maar ons uitstappunt bleek niet het hoogste punt te zijn. De uitdaging voor Merel was ook een uitdaging voor mij. Stevig omhoog gevolgd door stevig omlaag. Iets wat uiteindelijk net zo lanzaam gaat. Op een van de hellende bospaden worden we ingehaald door de Fransman waarmee ik in Flavignac zat. Hij is verbaasd mij daar te zien. Ik probeer hem uit te leggen hoe dit weekend mijn schema er uit ziet. Ik denk dat hij het begrijpt. Als we de heuvels uit zijn wordt het afzien in de warme zon. Het vogelgeluid wordt overgenomen door het geweld van de krekels wat aangevuld wordt door het geweld van de kikkers als we door wat waterrijk gebied komen. Het voordeel van de heuvels was natuurlijk de schaduw. Zo zie je dat ieder nadeel zijn voordeel heeft (aldus een bekend filosoof). Bijna op het einde nog een kleine break in Saint Astiers met zijn markante vestingskerk. Het einde was nog een leuke klim naar Chateau de Puyferrat. Dat blijkt behalve een kasteel ook nog een partycentrum te zijn. De vele gasten kijken raar op als ze die ouwe vent met zo'n jonge meid het bos uit zien komen. Ik ben bang dat ik zelf dat vooroordeel ook wel zou hebben.
Ik heb in ieder geval heerlijk gewandeld met die jonge meid. Een lang vader dochter moment is al weer enkele jaren geleden. Maar ook nu heb ik weer eens gemerkt wat voor fantastische meid we hebben. Ik vond het in ieder geval heel bijzonder dat ook zij een stukje van mijn Camino mee heeft kunnen en vooral heeft willen maken. Morgen is er weer een afscheid dus pakken we vandaag uit met een BBQ. We doen ons best het vlees en de aanwezige drank zoveel mogelijk op te krijgen. Dan hoeft er tenminste niet meer zoveel terug naar Tilburg.

1. Miranda marcelis:
    21 mei 2018
    Oh je hebt een fijn weekend gehad met je familie. Morgen is het weer alleen alles ontdekken en lopen. Succes Bart ☘️Gr Miranda
  2. Ineke van der pennen:
    21 mei 2018
    Bart je hebt 2 prachtige dagen gehad met jouw gezin en familie.
    Vanaf vandaag moet je weer alleen verder.
    de 50 ste dag vandaag.
    succes en denk tijdens het lopen terug aan jouw mooie dagen met je meiden,
    dat verzacht het gevoel van alleen verder moeten.
  3. Andre:
    21 mei 2018
    Mooie momenten, die je moet koesteren, lekker lang nagenieten daarvan. En... je bent niet alleen ook al ben je alleen.
    Loop ze nog.....
  4. Claudi Olieslagers:
    21 mei 2018
    Fijn dat je weer je momenten met je gezin hebt gehad. Was ook iets wat ik me steeds afvroeg. Wat vinden die van dit avontuur? Knap dat je dochter (en vrouw) gewoon "even" met je meeloopt. Weer herinneringen gemaakt voor het leven. Kun je er weer even tegen. Op zoek naar het volgende Jacobus momentje.
  5. Berry:
    21 mei 2018
    Vandaag dus weer los laten en "alleen" verder. Je zult er zeker wel vol van zijn en nou bedoel ik niet n de eerste plaats van de bbq en de wijn. Je rugzak zal wel zwaar aanvoelen, ook omdat er zoveel mooie momenten in zitten. Er zijn er dit lange weekend weer heel veel bijgekomen. Ik heb het beeld van Jacobus nog eens goed bekeken. Zijn pak is maar halve bak en nou probeert die hond de andere helft..... weer succes Bart. En van je hela, hola houdt er.........
  6. Gerrie en Anno Govers:
    21 mei 2018
    Geweldig mooi om te zien, vader en dochter !! Dat zijn de geluksmomenten in het leven .
    Succes vandaag , je hebt weer nieuwe energie gekregen dit weekend. Loop met plezier....
  7. Edward:
    Prachtige landschaps plaatjes!
    Mooi dat jouw gezin er ook in meedeelt, deze heuvels zullen ook jouw spieren wel
    testen, hoort er ook bij he Bart!
    Succes, op naar het zuiden!
  8. Alex de Hondt:
    21 mei 2018
    Gaaf Bart! Enjoy to the max 💪🏼💪🏼....het gebied waar jullie zijn is trouwens fantastisch mooi!!!
  9. Ton:
    21 mei 2018
    Beste broer. Weer een lotje uit de loterij om een dag met Merel de Camino te lopen. Hier kun je alleen maar van dromen.
    Klimmen:
    Het zijn niet de snelste klimmers, die op den duur het hoogst komen.
    Broer Bon camino