Dag 47 Saint Pierre de Frugie Thiviers 23,4km

18 mei 2018 - Périgueux, Frankrijk

Het belooft vandaag een mooie dag te worden. Op de eerste plaats vanwege het weer natuurlijk maar op de tweede plaats door de komst van ons Jo en Merel. Of eigenlijk is zou dat op de eerste plaats moeten staan . Gelukkig zijn Roel en Ingeborg bereid dit eind te rijden om deze hereniging mogelijk te maken. Of beter gezegd was Roel bereid dat te doen want Ingeborg heeft de volledige reis slapend afgelegd. Het zal nog even duren voordat ik ze ga zien. Het gaat fantastisch. Misschien wel door dit vooruitzicht. Iets na de klok van twaalf is het zover. Hoe goed voelt het om elkaar weer in levende lijve te zien en te voelen. Ofschoon ik veel dagen alleen heb doorgebracht en me door de ontmoetingen en contacten absoluut niet eenzaam ben geweest realiseer ik me dat ik wel degelijk iets gemist heb. Wat voelt het goed om dat wat dierbaar is bij je te hebben. En wat ben ik een gelukkig mens dat dit ook kan. Snel samen lunchen en de eerste verhalen uitwisselen. Lekker vertrouwd zonder vertalingen of omschrijvingen. Ik begrijp dat na mijn vertrek allerlei zaken de geest hebben gegeven. Gelukkig zijn Merel en Jo goede klussers ook al gaat er bij de werkzaamheden wel iets mis.
Het is wel even proppen om mij en mijn rugzak er nog bij te krijgen maar het lukt uiteindelijk. Dat ongemak neem ik maar op de koop toe. De plek is helemaal top. Weer zo'n geweldig gerestaureerd pand uit begin 1800. We brengen de avond door met stokbrood kaas en wijn. En een heleboel slap geouwehoer. Er zou een wasmachine moeten zijn maar die staat nog in de verpakking. Ik heb dus maar trafitiegetrouw mijn dagelijkse handwasje gedaan. Morgen ga ik met Jolanda op pad. Hebben we de hele dag om bij te praten. Merel heeft dan nog een dag om zich mentaal voor te bereiden. Dus om niet met de traditie te breken gaat morgen weer gewoon om 07.00 de wekker. Met een heel groot verschil. Jolanda zorgt voor het onrbijt.

1. Mieke:
    18 mei 2018
    Wat heerlijk om elkaar weer in de armen te sluiten , geniet!
  2. Yvonne en Anita:
    18 mei 2018
    Mooi hoor dat je het geen waar je het meest van houd nu bij je hebt ( en daar hoort Teun natuurlijk ook bij) heel veel plezier met zijn allen 😘😘
  3. Dion Rohde:
    18 mei 2018
    Gezellig om weer samen te zijn! Na avonturen met koeien,ezels en een slang etc. Weer soort van thuis. Groeten aan iedereen en morgen gezond weer de paden op en de lanen in. 😂👍👍
  4. Miranda marcelis:
    18 mei 2018
    Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn om elkaar weer te zien. En gezellig dat je een dag hebt om bij te kletsen. Even samen zijn. Geniet ervan. ☘️ Gr Miranda
  5. Berry:
    18 mei 2018
    Wat zal er veel bij te praten zijn. In goei Frans hiet dè dan "aérateur mou". Ik neem aan dat op het pleintje d'n hof gewoon omgespit is, de heg geschoren en het dak gerepareerd. 't Is maar goed, dat er iemand op de winkel past. Hoewel, morgen wordt het samen stappen, net as vruuger. Heel veel plezier en vergeet de zonnebril niet !
  6. Marion van Dinteren:
    18 mei 2018
    Genieten Bart met het thuisfront!!!!
  7. Ans en Rien:
    18 mei 2018
    Hoi Bart, fijn dat je weer voor even met je direkte familie herenigd bent. Wat gast het goed man. Je bent alweer een heel eindje gevorderd, soms met tegenslagen maar toch! Ik doe het niet na. Heel veel succes en veel groeten aan de familie. Fijne dagen samen.
  8. Ben:
    19 mei 2018
    Da's pas echte liefde... een vrouw die zo'n afstand
    aflegt om voor haar man een ontbijtje te maken...

Vanuit Nieuw Amsterdam: Enjoy!
  9. Harriette Mutsaers:
    19 mei 2018
    Wat zul je naar dit moment uitgekeken hebben.
    Geniet !
  10. Liesbeth:
    19 mei 2018
    Geniet samen de komende dagen
  11. Ad Peeters:
    19 mei 2018
    Geniet samen en maak er een heel zonnig weekend van.
  12. Gerrie en Anno Govers:
    19 mei 2018
    wij wensen jullie veel wandel plezier, lekker kletsen, eten, en samen proosten op dit fijne weekend. Geniet ervan !!
  13. Els:
    19 mei 2018
    Ook vanuit Boxtel gunnen wij jullie hele fijne,mooie maar vooral gezellige dagen samen.
    Geniet van elkaar, en de omgeving.
    Succes met de komende kilometers, maar die gaan zeker lukken.
  14. Ton:
    20 mei 2018
    Beste broer. Na 7 weken ,Eindelijk weer samen en genieten van het weerzien. Vandaag geen spreuk maar ik wens je ontzettend leuke en fijne dagen.
    Broer Bon camino
  15. Ton:
    20 mei 2018
    Beste broer. Volgens mij loop je nu op rozen i.p.v. op onverharde wegen en drassige paden. Ik ga met Hedwig op 26 juni naar Teun zijn optreden kijken in Het Nationale Theater. Het theaterstuk heet ONDINE en wordt in publicaties het spektakelstuk van deze zomer genoemd
    Dag:
    Iedere dag is een vat, dat veel kan bevatten als men het werkelijk goed VULT.
    Broer Bon camino