Dag 26 Roffey Chablis 20km

27 april 2018 - Chablis, Frankrijk

Het is een beetje frisjes wanneer we weer op pad gaan. Ik neem afscheid van Marijke en Tineke. Zij slapen vanavond in Chablis en ik in een hotel buiten de stad. André en Linda komen vandaag. Linda vergezeld mij morgen een dagje. Ik begin al meteen met een flinke klim en ben daardoor ook meteen op temperatuur. Ik geniet van het glooiende landschap en kom in het eerste plaatsje Bernouil. Hier staat de kerk van St Jacob de Meerdere. De kerk bestaat uit 4 cirkels die vervolgens een klavertje 4 vormen. Binnen ziet het kerkje er vervallen uit. Maria kan ieder moment van de sokkel kukelen. Ik loop verder met regelmatig een stop om me te vergapen aan het landschap. Ik maak een foto en realiseer me dat mijn blik niet in een foto te vangen is. Weer zo'n wonder van ons visuele vermogen. Bij het volgende dorpje staat een picknick tafel en ik besluit daar even te rusten . En jawel daar komen Marijke en Tineke aan en even later ook Paul. Heerlijk samen weer wat slap geouwehoer. Los van elkaar gaan we weer verder. Op het moment dat ik de HSL kruis komt er een trein. Het viaduct waarop ik sta trilt en ik snap dat de bewoners van dit dorpje niet staan te juichen met deze trein in hun achtertuin. Het klinkt voor de lezer ongetwijfeld saai maar ik blijf maar stoppen om te genieten van de gigantische gele velden. Nog even en dan zien we weer wijnranken. Ik ga richting Chablis. Als ik in Collan bij een restaurantje wat eet besluit ik maar een glaasje te nemen. Dit is ook al zo lekker. Een paar kilometer verder en het is alleen maar wijnranken wat je ziet. Ik loop het centrum binnen en ga op een terras zitten met een halve liter bier. Op het moment dat ik André en Linda door wil geven waar ik zit hoor ik een claxon en rijden ze voorbij. Wat een timing. Verder is de avond gevuld met drank en lekker eten. Wat voelt het goed om mijn verhaal weer eens kwijt te kunnen. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik dat ook kan.

1. Wendy:
    27 april 2018
    Bart toch. Wat is het iedere avond (of nacht of ochtend) weer genieten van jouw verhalen en ook je foto's. Fijn dat Linda en André nu bij je zijn. Maak er morgen een mooie dag van samen. Dikke knuffel
  2. Berry:
    28 april 2018
    Gelukkig staan Maria in ons kapelleke en jij veel steviger op het voetstuk. Gelukkig ook weer eens een foto van een mooi glas biėre. Heel veel plezier met je Tilburgse maatjes !
  3. Miranda marcelis:
    28 april 2018
    Wat gezellig dat André en Linda er zijn. Succes met het lopen morgen. Het gaat weer de goede kant op. Super voor je ☘️ Gr Miranda
  4. Marjon:
    Goedemorgen Bart, André en Linda. Maak er een mooie dag van! ☀️
  5. Dion Rohde:
    28 april 2018
    Het zijn weer mooie foto’s daar krijg je toch energie van. Ben al weer benieuwd naar het volgende hoofdstuk 😉. Ga zo door!!
  6. Jose Rasenberg:
    28 april 2018
    Kortom Genieten met een grote "G" Bart, dat doe jij maar ook ik van al je verhalen en foto's. Wandelgroet José
  7. Ad Peeters:
    28 april 2018
    Heel veel plezier vandaag, wat super dat Linda je vandaag weer een dag ondersteund. Succes.
  8. Harriette Mutsaers:
    28 april 2018
    Doet je vast goed om weer een beetje
    ' Familie' te zien.
    Geniet ervan.
    Tjee, je bent al bijna een maand onderweg.
    Snel gegaan vanuit mijn oogpunt. Is dat voor jou ook zo?
    Nog een paar dagen voor de Maria maand begint. Er brandt dan een kaars voor je.
    Succes maar weer. Ik kijk uit naar je volgende verhaal.
  9. Annelies:
    28 april 2018
    He Bartje, het gaat allemaal weer wat beter, lees ik,het lopen en de bedden bevallen ook beter, je hoeft niet meer op de grond te slapen of bedden te
    maken,haha.
    Succes en loop ze.
  10. Ineke van der pennen:
    28 april 2018
    Bart jouw verhaal is niet saai .samen met de mooie foto's die je maakt is het voor mij genieten om het te lezen.
    kaai gaaf dat je visite krijgt die een dag meeloopt.
    dus dat wordt veel klessebessen tijdens de tocht. geniet ervan.
  11. Liesbeth:
    28 april 2018
    Weer een mooi verhaal. Fijn dat Linda een dag met je meeloopt.
  12. Ton:
    28 april 2018
    Beste broer. Ik ben wat later met mijn reactie. Maar wat wil je de " day after" Ik zie dat je in Chablis bent. Ik vindt het een ontzettend mooi dorp zeker als je het vanaf de stadsmuur bekijkt maar oh zo toeristisch. Ik hoop dat je hier niet uitglijdt op die spekgladde steentjes. Je kunt nu weer even Tilburgs praten. Ik hoop dat de enkels en voeten het houden, het wordt wat glooiender.
    Vooruitkomen
    Er is een probaat middel om snel vooruit te komen:zet je schouders onder iets, waarvoor anderen terugschrikken.
    Broer Bon camino
  13. Ton en José:
    28 april 2018
    Dit is weer 'n mooi verslag Bart, het gaat de goede kant op.
    Maar ga je niet forceren en doe rustig aan.
    Ook de foto's zijn fantastisch, ga zo door, succes en veel wandelgenot