Dag 10 Leffe Givet 24km

11 april 2018 - Givet, Frankrijk

Michiel is minder goed gemutst. Hij heeft slecht geslapen. Ondanks dat hij het gevoel had zijn oordoppen tot in zijn schedel gepropt te hebben. Jullie snappen de oorzaak, snurken. Ik heb voor hem de statistieken van Jo erbij gehaald. Die laten zien dat de combinatie met alcohol geen goede is en dus het snurken versterkt. Ik moet het allemaal maar geloven want ik krijg er niks van mee. Tijdens het ontbijt komt de gasten pater binnen om een stempel te zetten. Hij vertelt dat de rivier de Leffe recht onder de refter loopt en dus een positief effect heeft op de voeten van pelgrims. Heb ik weer eens geluk. We nemen afscheid van André. Hij gaat voor 40+ km. Fijne vent en fijne gesprekken. Hadden er meer mogen zijn maar je weet nooit. De route is fantastisch. De Maas wordt met iedere meter stroomopwaarts mooier en mooier. Door de smalle kiezel en rots paadjes kunnen we niet echt meters maken. Voor mij hoeft dat niet want ik geniet. Geniet van de rust, de stilte, het geluid van de vogels en soms het geluid van het water. Ik hoor trouwens ook steeds vaker dat ik een magnifieke baton heb.
Vanavond een onderkomen van de kerk. Het ruikt wat muffig maar wat wil je voor €5,00 op. Bij de supermarkt snel wat maaltijden gescoord en wat te drinken . Oh ja als ik op mijn bed ga zitten raak ik haast op de grond. Er zijn wat latten losgeschoten. Even fixen en we kunnen er weer tegen aan. Ff een selfie van ons eigen dineetje. Michiel maakt in zijn eentje een fles rode wijn op. Zo die wil gaan slapen voor het gesnurk begint. Als ik ga liggen om dit blog te schrijven zak ik gedeeltelijk door het bed. Klote latjes. We gaan zien of de rest blijft zitten.

1. Merel:
    12 april 2018
    Ik ben trots op je daddy!!!! ❤
  2. Liesbeth:
    12 april 2018
    Goedemorgen Bart,een knappe prestatie die je hier aan het leveren bent.Heel veel succes en hou vol.
  3. Miranda marcelis:
    Goede morgen Bart

Geniet weer van deze mooie dag ☘️
  4. ELs:
    12 april 2018
    Terwijl ik ook mijn ontbijtje nuttig, vlug even je verslag lezen.
    En net als Merel zijn we trots op je.
    Wel is het te hopen dat de komende bedden beter en steviger zijn.
    Oke het is fijn dat je er gebruik van mag maken, maar niet ideaal als je halverwege de latten opnieuw moet leggen.
    Ik ben erg benieuwd hoehet vandaag met deze voeten gaat. Wie weet krijgt de pater gelijk! !!!!
    Bart samen met je lotgenoten succes.
  5. Andre:
    12 april 2018
    O wèn schõn verhaol toch wir. Kzè benieuwd of ge t’ Fraans al onder de knie hèt. Aanders hedde de komende têd, têd genoeg om ‘t op te haole. Mar vuutje bij vuutje geraoktte steeds verder en verder. Op naar ‘t volgende verhaol.
  6. Liesbeth:
    12 april 2018
    Fijn Bart dat je ook geniet van de omgeving. Op naar je volgende ervaringen. Wacht erop.
    Succes vandaag
  7. Ton:
    12 april 2018
    Berste broer, Je verhaaltjes worden ontbijt kost. Ik zit 's-avonds te wachten op je verhaal, maar nu begrijp ik het Bachus speelt hierbij een belangrijke rol. Maar je geniet met volle teugen en dat is het belangrijkste. Vandaag staat er weer een flinke afstand op je program namelijk naar Olloy-sur-Virion, ruim 28 km bijna 29 km.
    Stap:
    Wie precies kijkt naar elke stap, die hij zet, ziet altijd zijn voeten en nooit de hemel.
    Broer Bon Camino
  8. Berry:
    12 april 2018
    Je zou eens kunnen vragen of d'n broeder een tampon in de oren van Michiel wil zetten?
    En op uwen baton, jao, daor kunde fier op gaon ! Mooi om te lezen, dat je steeds meer geniet !!
  9. Ineke van der pennen:
    12 april 2018
    hey bart. vandaag pas na het werk je mooie verhaal gelezen.
    wen ellende zo'n bed met latjes. maar och laat oe eigen nie kisten he jongen.
    hoop dat het met jouw voeten beter gaat vandaag.
    {ik ken nog wel een goeie pedicure}.
    succes vandaag maar ik denk dat je rond dit tijsstip al op de helft bent.
    hou vol he menneke
  10. Joost en Elly Piggen:
    Ha Bart,
    We kijken iedere dag uit naar je verslag. Mooi en fijn om te lezen en wat het mooist van alles is, het roept bij ons telkens de herinnering op van al weer 20 jaar geleden.Dus we wensen je iedere dag een fijne dag met al wat daar bij hoort, zodat wij telkens je mooie reisverslag lezen.
    Bon courage en de groeten aan Michiel.

Elly en Joost Piggen.
  11. Nicole van Lieshout:
    Ha Bartje,

Mooi dat we je op deze manier kunnen volgen. Leuk om je avonturen te lezen. Succes 💪

Gr. Nicole
  12. Marjon:
    Vive la France! Succes Bart de komende tijd 🍀
  13. Gerrie en Anno Govers:
    12 april 2018
    Hoi Bart, hopelijk heb je toch lekker kunnen slapen vannacht en kun je weer heerlijk aan een nieuwe dag beginnen. Erg leuk om je op deze manier te volgen!! Hopelijk zijn je voeten aan het lopen gewend , succes en een fijne dag vandaag ( vrijdag ) . groeten van Anno en Gerrie